A Honvédelmi Minisztérium (HM) üzleti titokra hivatkozva nem volt hajlandó elárulni, hogy mennyit fizetnek a társaságnak a munkáért, szakértők szerint azonban mai árakon több mint százmillió forintba kerülhet egy ilyen jármű javítása, így a megbízás összege elérheti az egymilliárd forintot is. A Dunai Repülőgépgyár hagyományos javítóbázisa a Mi–24-eseknek Kelet-Európában, de a felújítás árát felsrófolhatja, hogy a gyár alkatrészkészlete külföldi megbízásai miatt megcsappant.
A korábban az NDK-ban szolgáló gépeket még 1993-ban kapta a Magyar Honvédség, de azóta nem használták őket, pedig mindössze száz-százötven órát repültek, és lényegesen jobb állapotban vannak, mint a légierő többi helikoptere. A járművek jóval nagyobb harcértékkel is rendelkeznek, mint más helikoptereink, géppuska helyett például gépágyúval szerelték fel őket. A Horn-kormány idején a gépek rendszerbe állítását azzal utasították el, hogy hiányos a dokumentációjuk, pedig a lengyel hadseregnél azonnal megjavították és üzembe állították ezeket.
Matyuc Péter, a HM kommunikációs főigazgatója elismerte, hogy a gépeket eddig nem használták, és ennek eredményeként eljárt felettük az idő. A szóvivő azonban azt állította: a késlekedés fő oka, hogy a szaktárcának mostanáig nem volt egy összegben akkora költségvetése, hogy repülőképessé tegyék a járműveket. A javítás alapja egy tavaly kiírt közbeszerzési pályázat, amelyet azért is nyerhetett meg a DR Rt., mert megvásárolta az ilyen típusú helikopterek javítási licencét – tette hozzá a főigazgató.
Haraszti Gyula
Gyermekpornográfia miatt tartóztattak le egy borsodi férfit