Tiltakoznak az autókereskedők a regisztrációs adó ellen

Mintegy 200 használtautó-kereskedő nyújtott be petíciót a regisztrációs adó február elsejei bevezetése ellen tiltakozva a Pénzügyminisztériumhoz. Az érintettek diszkriminatívnak tartják az idő előtti bevezetést, és tömeges csődöket emlegetne - írja a napi online.

MNO
2004. 01. 15. 7:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kereskedők szerint a raktáron lévő el nem adott, forgalomba még nem helyezett, de fogyasztási adóval már korábban terhelt autókra február 1-je után meg kell majd fizetni a regisztrációs adót is. A fogyasztási adó visszajár majd, ám például az éves bevalló kisvállalkozások esetében ez akkora forgóeszköz kiesést jelent, ami csődbe viheti e cégeket.

A használtautó-kereskedők azt szeretnék elérni, hogy a regisztrációs adó bevezetéséről szóló törvény február 1-jei hatályba lépését az eredetileg tervezett május 1-jére
módosítsák, és ha már megfizették az autó után a fogyasztási adót, akkor ne kelljen regisztrációs adót is fizetni A használt autókat importáló kisvállalkozások több szempontból is diszkriminatívnak tartják a február 1-jén bevezetendő regisztrációs adót, amely szerintük jelentősen emeli a használt autó árát.

A gond az, hogy az eredeti tervekkel ellentétben nem az uniós csatlakozáskor, hanem már februártól bevezetik a gépkocsik forgalomba állításakor fizetendő, a fogyasztási adót leváltó regisztrációs adót, amit a Pénzügyminisztérium költségvetési megfontolásokból hozott 3 hónappal előre. Az új adó legkisebb összege kilencvenezer, a legmagasabb pedig 1,6 millió forint. A törvény hátrányosan különbözteti meg a használtautó-importőr kereskedőt és a magánimportőrt.
(MTI – ebroker.hu -napi online)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.