M5-ös: milliárdok az MSZP kongresszusi szlogenjeire?

Érthetetlen, hogy a ciklus egyik legnagyobb összegű tranzakcióját ’’ötletelési alapon’’ próbálják lebonyolítani. Az sem érthető, hogy az SZDSZ, melyet a gazdasági racionalizmusra való törekvés jellemez, miért asszisztál költséges politikai marketingötletekhez – hangoztatta Fónagy János mai sajtótájékoztatóján.

2004. 02. 03. 15:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kérdéses, hogy rendelkezik-e a kormány határozott koncepcióval az M5-ös kivásárlását illetően – mondta a volt közlekedési miniszter, emlékeztetve: az ellenzék üdvözölte a kormányfő év eleji bejelentését. Az eredeti koncepció az volt, hogy jelenlegi kormány, felhasználva a Postabank eladásából befolyó 101 milliárd forintból befolyt összeget, az M5-ös kivásárlásával megoldja a magyar közlekedés egyik botrányos problémáját – emlékeztetett Fónagy.

A Fidesz támogatta ezt az elképzelést: ha már dob alá került a családi ezüst egyik legértékesebb darabja, legalább megoldódna a térség egyik problémája – tette hozzá, rámutatva: az M5-ös környékén elviselhetetlenül megnőtt az autóforgalom, a pálya továbbépítését pedig az érdekelt három megye 1,5 millió lakosa várja.

Az eredeti terv bejelentését követően a sajtóban szinte naponta új partnerekről szóló értesülések láttak napvilágot. Szóba került az ÁAK, a Magyar Posta, legutóbb az OTP is, amely bankkonzorciumot szervezne a sztrádaüzemeltető cég kivásárlására – idézte az újonnan napvilágot látott értesüléseket a fideszes politikus, érthetetlennek nevezve, hogy a ciklus egyik legnagyobb összegű tranzakcióját ’’ötletelési alapon’’ próbálják lebonyolítani.

Felvetődik a kérdés, hogy van-e egyáltalán a kormánynak valami határozott elképzelése arról, hogy milyen feltételekkel, milyen céllal és milyen forrásból kívánja a kormány az M5-öst kivásárolni – hangzott el a keddi sajtótájékoztatón.

Eleinte a matricás rendszer bevezetésének időpontját sem értette az ellenzék, ám erre legalább fény derült. A Magyar Szocialista Párt ezen a napon, március 12-én Szegeden tartja kongresszusát, és e pitiáner ötletnek köszönhetően az MSZP több száz milliárdot áldoz az adófizetők pénzéből kongresszusi szlogenekre, hiszen az összegre való tekintet nélkül jelölték meg ezt a pártállami időkre emlékeztető határidőt – hívta fel a figyelmet, hozzáfűzve: az sem érthető, hogy az SZDSZ, melyet a gazdasági racionalizmusra való törekvés jellemez, miért asszisztál egy ilyen politikai marketingötlethez.

Fónagy követelte: minél hamarabb hozzák nyilvánosságra az M5-ös autópálya kivásárlásával és esetleges továbbépítésével kapcsolatos szerződéseket. Egyáltalán: mi van a Postabank-privatizácóból befolyt 101 milliárddal, s megvan-e még ez a pénz? – kérdezte Fónagy.

El kell dönteni, hogy mire szolgál egy autópálya: egy jó üzlet-e, vagy pedig egy olyan állami szolgáltatás, amit az állampolgárok mindennapjai, biztonságos közlekedése igényel – jelentette ki a polgári kormány közlekedési minisztere az MNO-nak adott nyilatkozatában.

Minden olyan megoldás, ami a Postabankból befolyt összeg felhasználása helyett a jelenlegi koncessziós szerkezetet viszi tovább, az prolongálja, néhány év ’’csendben maradási’’ idő után újratermeli azokat a problémákat, amelyek most is megvannak. Ha a koncessziós körben marad az autópálya, akkor ezek a cégek természetüknél fogva profitmaximálásra törekszenek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.