Kérdésünkre, hogy vajon mi keresnivalója van 6-8 éves gyermekek iskolai felszerelésén egy óvszerreklámnak, a miskolci Szász és Társa Nyomda tulajdonosa, Szász István úgy fogalmazott: a termék nem reklámként került fel a füzetre, a borító ugyanis „mindennapi eszközöket” ábrázol.
Érdeklődtünk a nyomda tulajdonosánál: vajon a füzeten található „eszközök”, avagy a dollárkötegek, különböző pénzérmék, a mobiltelefon, a divatszemüveg és a borító kellős közepén is szereplő óvszer közül melyek tartoznak elképzelései szerint egy alsó tagozatos elemista mindennapjaihoz.
Szász kifejtette: a terméket főleg gimnazisták számára tervezték, egyébként a kérdést egyáltalán „nem érti”; a szülő azt a borítót veszi meg az általuk forgalmazott 36 füzetborító közül, amelyik neki tetszik. „Nem hiszem, hogy az óvszer annyira sértené a gyermek fejlődését, nem is érti szegényke, mi az” – tette hozzá. A Playboy magazint sem kell a gyerek kezébe adni – érvelt a nyomda tulajdonosa.
A Nagycsaládosok Országos Egyesülete megkeresésünkre így reagált: „A füzetborító gyártója vélhetően nem gondolta át kellőképpen, hogy kik használják majd a terméket, és milyen értékrendet sugallnak a gyermekek számára. Ezt a füzetméretet szinte kizárólag az általános iskolás korosztály használja, ezen belül pedig főképpen az alsósok, tehát a 10 év alattiak. Az egész borító azt a hamis értékrendet sugallja, hogy a pénz és a mobiltelefon az érték, a „menő”, és az ezzel járó életmódba nyilván beletartozónak tartják a szexuális kapcsolatot is. A 14 év alatti korosztályban ezt az üzenetet semiképpen sem kellene hangsúlyozni. Ha a gyártó célja a felvilágosító tevékenység volt, akkor sajnos rosszul válaszotta meg a célközönségét, és kifejezetten káros az üzenete a gyermekek számára” – olvasható az egyesület állásfoglalásában.

Tényleg 50 fokos hőségre számíthatunk? – a szakértő válaszolt