Juan-Pablo Montoyát a kanadai diszkvalifikáció után az USA-ban is kizárták. Montreálban a Williams alkalmazott szabálytalan fékhűtőket, Indianapolis-ban pedig a kolumbiai pilóta ült át túl későn a tartalékautóba – adta hírül az a5.hu.
A csapat elismeri, a versenybírák döntése jogos, csak azt nem értik, miért kellett megvárni az 57. kört, hogy az illetékesek bejelentsék: Montoyának ki kell állnia a további küzdelmekből.
„Ha valaki úgy dönt, hogy autót cserél, és már a rajtrácson áll, el kell hagynia a rajtrácsot, – nem feltétlenül az autóval együtt – 15 másodperccel a rajt előtt. Nálunk ez 13 másodperccel előbb történt” – mondta Frank Williams az USA GP után.
Montoya a boxból nekivágva a 73 körös Amerikai Nagydíjnak már a 3. helyen autózott Michael Schumacher és Rubens Barrichello mögött, amikor kiállt kerékcserére, a következő körben pedig bemutatták a fekete zászlót a Ralf Schumacher balesete után még állva maradt Williams-nek.
„Nem beszéltünk az FIA illetékeseivel, bizonyára azt mondják majd, nagyon elfoglaltak voltak a pályán történt balesetek miatt, de jobb lett volna, ha azonnal megtudjuk, hogy mi történik. A felvezető körben volt az eset, sok idő volt még a rajt előtt, és a verseny elején is szólhattak volna, hogy szabálytalanságot követtünk el” – nyilatkozta Mario Theissen.
„Maga az előírás egyértelmű, feketén fehéren oda van írva: (Montoya) 15 másodpercen belül a felvezető kör kezdete előtt nem hagyhatta volna el az autót... vitának nincs helye” – tette hozzá.
Maga Montoya szintén úgy véli, az illetékesek túl sokat gondolkodtak, miközben ő feleslegesen kockáztatta az életét.
„Mi lett volna, ha Ralfhoz hasonlóan balesetet szenvedek? Ezt kellene megkérdezni a versenybíráktól. Most kórházban is lehetnék.”
Az FIA szóvivője az Altas F1 című internetes szaklapnak a kritikákra válaszolva elmondta, a késlekedés „a büntetés súlyosságának ismeretében” történt, és ezt tekintve „csak kis késésről volt szó, valamennyi rendelkezésre álló videofelvételt és az időmérési rendszer által szolgáltatott bizonyítékokat gondosan át kellett vizsgálnia, össze kellett hasonlítania a versenyigazgatónak, majd a versenybíróságnak is, mielőtt meghozták a döntést.”
„Ezt tetézte, hogy a pályán közben több incidens történt – az első körben egy négy autót érintő baleset, a Safety Car kétszeri pályára küldése, két, egymástól függetlenül bekövetkezett nagy ütközés, valamint a mentők beavatkozása -, ami megmagyarázza, hogy miért telt ennyi időbe, amíg feldolgozták Juan-Pablo esetét.” (a5.hu)
Nigéria évek óta küzd a szélsőséges csoportok ellen, akiknek kiemelt célpontjává vált a keresztény közösség














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!