Az Európai Bizottság még januárban javasolta, hogy a jövőben minden Európában forgalomba hozott terméken szerepeljen egy „Made in EU”, vagyis „Az EU-ban gyártva” címke. A címke célja az volna, hogy jobban tudatosítsa az európaiakban a kontinens egységét, és „láthatóbbá” tegye a közösséget a nemzetközi kereskedelemben – adta hírül a FigyelőNet.
A tagállamok kereskedelmi illetékesei pénteken tárgyaltak először a címkéről Brüsszelben. Úgy tudni, hogy a javaslatot nem fogadták túlzott lelkesedéssel. A legtöbb tagállam szerint a címkének nem volna sok haszna, már csak azért sem, mert az európaiak jelentős része nem is tudja pontosan, hogy ki tagja az EU-nak és ki nem.
A címke ellen szól az is – ebben a tagállamok nagy része egyetért az ipari lobbival -, hogy pluszkiadást jelentene a gyártóknak. Az EU-s címke ugyanis nem helyettesítené a „Made in Hungary” vagy a „Made in England” címkét, hanem mellette szerepelne, és így extra költséggel járna pénzben, időben és adminisztrációban. Ezt egyébként az Európai Bizottság is elismerte, amikor a tagállamok elé terjesztette a javaslatot.
Az ágazatok közül mindössze a textilipar támogatja a címke bevezetését, az európai export támogatása, „láthatóbbá” tétele miatt. Az egyeztetések még folytatódnak a héten a tagállamok közt, de ha az első körben ekkora ellenkezés van, az általában azt jelenti, hogy a javaslatnak ebben formájában nincs jövője.
Átszállítottak Ukrajnába egy erőművet az Európai Unióból – ez volt az EU legnagyobb logisztikai művelete














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!