Formula–1: Silverstone-ban új motorral nyomulhat a BAR

A Honda azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 10 év után idén ismét futamot akarnak nyerni. Ennek elérése érdekében az új motor debütálását két héttel előrébb hozták. Eredetileg úgy volt, hogy a V10-es erőforrás harmadik generációját július 25.-én, a Német Nagydíjon vetik be először, de most mindenki azon van, hogy ezt már július 11.-én megtegyék Silverstone-ban.

MNO
2004. 06. 12. 12:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez logikus, hiszen Jenson Button hazai pályán elért esetleges győzelme dupla öröm lenne, és legalább ennyire maradandó élményt is jelentene a csapatnak.

Az időpont módosítását Otmar Szafnauer, a Honda Motorsport alelnöke így indokolta: „A debütálást először Hockenheimben terveztük, de a jelenlegi teljesítményünkkel nincs esélyünk futamot nyerni, és ezért úgy döntöttünk, hogy egy futammal korábban vetjük be az új motorunkat”. Állítólag jelentős teljesítménybeli növekedés várható az új konstrukciótól, de a hétvégén még a megbízhatóságon van a hangsúly Kanadában.

Szafnauer így folytatta: „Az volt a szándékunk, hogy idén kevesebb fejlesztést alkalmazunk, de annál megbízhatóbbak leszünk. Imolában gyorsak voltunk, most viszont megbízhatónak kell lennünk. A teljesítményünk jobb lett, ami annak köszönhető, hogy a motor benzinfelhasználása gazdaságosabb lett”.

A kulcsszó a megbízhatóság. A BAR csapatnál nyomozás tárgya lehet, hogy Szato alatt miért robbant fel oly sokszor a motor az utóbbi időben, miközben Button szinte probléma nélkül autózhatott, és tudta hozni a jó eredményeket. A forma 1-ben jelenleg mindent elektromos műszerekkel figyelnek, ennek ellenére sem tudták megmagyarázni a mérnökök a szerencsétlen motorproblémák okait.

„Úgy tűnik, hogy ezek véletlenek voltak” – mondta kissé tanácstalanul Szafnauer. „Nagyon sok időt töltöttünk el azzal, hogy kielemeztük mindkét pilóta adatait, és összehasonlítottuk ezeket, de egyetlen pontot sem találtunk, ami különbözött volna a két autó esetében. Nem a különböző vezetési stílus az oka ennek, hanem talán a versenykörülmények. Mindenesetre ez nem egy fajsúlyos probléma, csak Takumaval fordult elő. Egyszerűen nem volt szerencséje”. (f1hirek.hu )

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.