Ez logikus, hiszen Jenson Button hazai pályán elért esetleges győzelme dupla öröm lenne, és legalább ennyire maradandó élményt is jelentene a csapatnak.
Az időpont módosítását Otmar Szafnauer, a Honda Motorsport alelnöke így indokolta: „A debütálást először Hockenheimben terveztük, de a jelenlegi teljesítményünkkel nincs esélyünk futamot nyerni, és ezért úgy döntöttünk, hogy egy futammal korábban vetjük be az új motorunkat”. Állítólag jelentős teljesítménybeli növekedés várható az új konstrukciótól, de a hétvégén még a megbízhatóságon van a hangsúly Kanadában.
Szafnauer így folytatta: „Az volt a szándékunk, hogy idén kevesebb fejlesztést alkalmazunk, de annál megbízhatóbbak leszünk. Imolában gyorsak voltunk, most viszont megbízhatónak kell lennünk. A teljesítményünk jobb lett, ami annak köszönhető, hogy a motor benzinfelhasználása gazdaságosabb lett”.
A kulcsszó a megbízhatóság. A BAR csapatnál nyomozás tárgya lehet, hogy Szato alatt miért robbant fel oly sokszor a motor az utóbbi időben, miközben Button szinte probléma nélkül autózhatott, és tudta hozni a jó eredményeket. A forma 1-ben jelenleg mindent elektromos műszerekkel figyelnek, ennek ellenére sem tudták megmagyarázni a mérnökök a szerencsétlen motorproblémák okait.
„Úgy tűnik, hogy ezek véletlenek voltak” – mondta kissé tanácstalanul Szafnauer. „Nagyon sok időt töltöttünk el azzal, hogy kielemeztük mindkét pilóta adatait, és összehasonlítottuk ezeket, de egyetlen pontot sem találtunk, ami különbözött volna a két autó esetében. Nem a különböző vezetési stílus az oka ennek, hanem talán a versenykörülmények. Mindenesetre ez nem egy fajsúlyos probléma, csak Takumaval fordult elő. Egyszerűen nem volt szerencséje”. (f1hirek.hu )
Sorsdöntő év lesz 2026















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!