A múlt héten a legnagyobb amerikai internetszolgáltató, az America Online (AOL) 92 millió ügyfelének adatait szerezték meg a spamelők – derül ki a Financial Times összeállításából. A társaság egyik alkalmazottja kollégáinak biztonsági azonosítóit felhasználva jutott hozzá a közel százmillió AOL-ügyfél e-mail címét, irányítószámát, telefonszámát, illetve hitelkártyájuk típusát tartalmazó listához. A megszerzett adatokat az AOL munkatársa százezer dollárért egy online szerencsejátékot üzemeltető vállalkozónak adta el, aki szolgáltatásait népszerűsítő hirdetéseket küldött a megszerzett címekre. Az amerikai internetszolgáltató természetesen beperelte és elbocsátotta a csalást elkövető alkalmazottat.
Ez az incidens mutatja, hogy a reklámlevél-küldők ellen kevés csak technológiai megoldásokkal harcolni. Fontos a felhasználók tájékoztatása, hiszen amíg akadnak olyanok, akik vásárolnak a spamek hatására, addig megállíthatatlan a reklámlevél-áradat. Az ügyben szereplő internetes szerencsejátékot üzemeltetőnek saját bevallása szerint naponta 10-20 ezer dollárral nőtt a bevétele a szétküldött reklámleveleknek köszönhetően.
Az Egyesült Államokban tavaly év végén született meg a reklámlevél-küldést szabályozó törvény, azóta számos pert kezdeményeztek, elsősorban az internet- és e-mail szolgáltatók. A Microsoft a közelmúltban nyolc újabb eljárást kezdeményezett, ezzel már világszerte 80-ra nőtt a társaság jelenleg is zajló spampereinek száma.
Forrás: Világgazdaság
A háborúpárti európai vezetők Ukrajna védelmét sürgetik














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!