Bővülő e-turizmus

2004-ben több mint tíz milliárd eurót hoz az európai turizmusnak az internetes helyfoglalás. A hazai cégeknél is gyors ütemben nő az online rendelés, ám náluk még csekély a foglalások aránya. Egyre több online utazási iroda jelent meg, és a nagyobb üdülésszervezők közül is soknak van már saját weblapja.

MNO
2004. 07. 28. 7:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az utazási irodák értékesítési csatornái közül egyre fontosabbá válik a világháló: a Forrester Research piackutató konszern felméréséből kiderül, hogy Európában az idén több mint 10 milliárd eurót költenek a számítógép előtt ülő fogyasztók üdülési terveik megvalósítására. Egyre több online utazási iroda jelent meg, és a nagyobb üdülésszervezők közül is soknak van már saját weblapja – írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung.

A hazai turisztikai vállalatok éves forgalmában ma még csupán néhány százalékot jelent az internetes rendelés, ám az arány folyamatosan növekszik. A cégvezetők támogatják az internetes értékesítést, hiszen ennek költsége alacsonyabb, mint a hagyományos formáé – írja a Világgazdaság.

A Danubius Rt.-nél az idei év első felében a vendégek három százaléka foglalt interneten keresztül, ami már jelentős növekedés, hiszen ez tavaly még csak 1,5 százalék volt. A Danubiusnál teljes utazási csomagot is lehet rendelni. Az internetes értékesítést ösztönzik is a cégnél. A Danubius saját honlapja mellett több portálüzemeltetővel is kapcsolatban áll, ahonnan elérhető a szállodavállalat oldala, sőt foglalni is lehet.

Szabó József, a Hunguest Hotels Rt. értékesítési igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: a cég tapasztalatai szerint a magyar vendégek fogékonyabbak a világháló nyújtotta lehetőségekre, mint a külföldiek.

A Malév a közelmúltban újította meg internetes portálját. Az idei első fél évben a hazai jegyeladás 15 százaléka már ezen a csatornán bonyolódott. A fejlesztés fontos eleme, hogy a repülőjegy mellett más turisztikai szolgáltatás is elérhető legyen.

Az egyik legrégebbi hazai utazási portál az 1997-ben indult Travelport.hu. Tavaly közel 9800 repülőjegy-foglalás futott át a rendszeren, s mintegy 8 ezer utat kértek le az érdeklődők, ami 15 százalékos éves bővülésnek tekinthető – tájékoztatott a társaság illetékese. Az idén az eddigi forgalom alapján már 30-40 százalékos bővüléssel számolnak.

Forrás: Világgazdaság

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.