Euro-2004: bombaüzlet-e a bombameglepetés?

A portugáliai labdarúgó Európa-bajnokságon extázisközeli a hangulat a vasárnap esti (20:45 óra) Görögország–Portugália döntő előtt. A támogatók és befektetők többségének azonban most érkezik csak el a rázós pénzügyi meccsek ideje. A szponzorok számára mindenképpen vereség, hogy az angol, a spanyol, a német, a francia és az olasz válogatott sem jutott a legjobb négy közé.

MNO
2004. 07. 03. 18:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azaz: nem biztos, hogy jó üzlet a bombameglepetés, vagyis a görög csapat döntőbejutása.

A futball felszereléseket gyártó Adidas – amelyik az esemény fő támogatója, valamint a meccsek hivatalos Roteiro fantázianevű labdájának készítője – egyértelműen elégedett lehet az Eb által realizált forgalmával. Vezetője, Herbert Hainer a cég eddigi történetének legnagyobb sikereként számolhat be a 2004-es kontinenstornáról.

A bajnokság hatalmas hajtóerőt adott a vállalatnak, amely előnyt szeretnének a 2006-ban, Németországban megrendezendő vb-fináléig fenntartani, folyamatos, jól előkészített 18 hónapos kampányuk segítségével.

A cég az Eb ideje alatt és azt követően teljes reklámköltségeinek 13 százalékát fogja a három csíkos védjegy népszerűsítésére fordítani. Ez az összeg a tavalyi év során közel 541 millió font volt. Az Adidas két meghatározó csillaga az angol David Beckham és a portugál Rui Costa. Szerződtetésük az Adidasnak közel 1 millió fontjába került. A hihetetlennek tűnő számok mögött az elérhető hatalmas fizetőképes, befogadó közönséget hajlandó megfizetni a cég.

A meccsek nézőszáma a negyeddöntők tekintetében, például csak Angliában 20,7 milliót jelentett. Az Adidas felmérése szerint egy-egy nagy torna nézőközönsége ráadásul jócskán eltér a szokásos vasárnapi futballmeccs rajongóitól. Lényegesen több nő ül le a tévé képernyője elé, hogy szorítson a nemzeti tizenegynek.

Megjegyzendő ugyanakkor, hogy a bevezetőben említett öt „nagy” válogatott közül a spanyol, a francia és a német az Adidas szerelésében játszik, az olasz a Pumáéban, míg az angol játékosok Umbro-márkát viselnek. A legjobb négy csapat közül a portugálokat és a hollandokat a Nike, a cseheket a Puma öltözteti. Míg az Adidasnak „csak” a görögök jutottak.

Persze a három csíkos márka már-már hagyományosan párosítható az általa jelenleg is támogatott válogatottakkal, illetve szövetségekkel, míg a görögök szereplése bombameglepetés, amire mindenki odafigyel. Az Eb kezdete óta egyébként Hellászban legalább 30 ezer mezt vásároltak a görög szurkolók.

Gordon Domlija a Carlsber sör angliai marketing kampányának szervezője elmondta: egy jó Eb nekik egyenlő a nagy haszonnal. Az általuk fő célpontnak tekintett 18-34 év közötti férfiak csoportja a hétköznapokon nem tartozik a legnagyobb tévéreklám fogyasztók táborába, ezért az ilyen egyszeri nagy tömegeket a képernyő elé ültető alkalmak lehetnek csak megfelelőek a csoport elérésére. Az persze már kérdés, hogy milyen hatással van a cég bevételeire a hagyományosan sörfogyasztó nemzeteket képviselő két válogatott, az angol és a német csapat kiesése…

A valósághoz azonban hozzátartozik, hogy a Marketing Week angliai felmérése szerint a megkérdezettek közel 60 százaléka egyetlen hivatalos szponzorát sem tudta megnevezni az Eb nyolc kiemelt támogatója közül. Továbbá jelentős hányaduk összekeverte az Adidast legnagyobb riválisával az észak-amerikai Nike-val.

Az sem tett jót a reklámozók idegeinek, hogy a legtöbbek által a fináléba várt francia vagy angol csapat a negyeddöntők során távozni kényszerült Portugáliából. Az ezekben a nagy csapatokban szereplő kiemelten támogatott sztárok, csapataikkal együtt vesztek el szponzoraik számára. Főleg úgy, hogy az angol, a spanyol, a német, a francia és az olasz válogatott sem jutott a legjobb négy közé. Ami példátlan az Európa-bajnokságok történetében.

Forrás: FigyelőNet, MNO

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.