Azaz: nem biztos, hogy jó üzlet a bombameglepetés, vagyis a görög csapat döntőbejutása.
A futball felszereléseket gyártó Adidas – amelyik az esemény fő támogatója, valamint a meccsek hivatalos Roteiro fantázianevű labdájának készítője – egyértelműen elégedett lehet az Eb által realizált forgalmával. Vezetője, Herbert Hainer a cég eddigi történetének legnagyobb sikereként számolhat be a 2004-es kontinenstornáról.
A bajnokság hatalmas hajtóerőt adott a vállalatnak, amely előnyt szeretnének a 2006-ban, Németországban megrendezendő vb-fináléig fenntartani, folyamatos, jól előkészített 18 hónapos kampányuk segítségével.
A cég az Eb ideje alatt és azt követően teljes reklámköltségeinek 13 százalékát fogja a három csíkos védjegy népszerűsítésére fordítani. Ez az összeg a tavalyi év során közel 541 millió font volt. Az Adidas két meghatározó csillaga az angol David Beckham és a portugál Rui Costa. Szerződtetésük az Adidasnak közel 1 millió fontjába került. A hihetetlennek tűnő számok mögött az elérhető hatalmas fizetőképes, befogadó közönséget hajlandó megfizetni a cég.
A meccsek nézőszáma a negyeddöntők tekintetében, például csak Angliában 20,7 milliót jelentett. Az Adidas felmérése szerint egy-egy nagy torna nézőközönsége ráadásul jócskán eltér a szokásos vasárnapi futballmeccs rajongóitól. Lényegesen több nő ül le a tévé képernyője elé, hogy szorítson a nemzeti tizenegynek.
Megjegyzendő ugyanakkor, hogy a bevezetőben említett öt „nagy” válogatott közül a spanyol, a francia és a német az Adidas szerelésében játszik, az olasz a Pumáéban, míg az angol játékosok Umbro-márkát viselnek. A legjobb négy csapat közül a portugálokat és a hollandokat a Nike, a cseheket a Puma öltözteti. Míg az Adidasnak „csak” a görögök jutottak.
Persze a három csíkos márka már-már hagyományosan párosítható az általa jelenleg is támogatott válogatottakkal, illetve szövetségekkel, míg a görögök szereplése bombameglepetés, amire mindenki odafigyel. Az Eb kezdete óta egyébként Hellászban legalább 30 ezer mezt vásároltak a görög szurkolók.
Gordon Domlija a Carlsber sör angliai marketing kampányának szervezője elmondta: egy jó Eb nekik egyenlő a nagy haszonnal. Az általuk fő célpontnak tekintett 18-34 év közötti férfiak csoportja a hétköznapokon nem tartozik a legnagyobb tévéreklám fogyasztók táborába, ezért az ilyen egyszeri nagy tömegeket a képernyő elé ültető alkalmak lehetnek csak megfelelőek a csoport elérésére. Az persze már kérdés, hogy milyen hatással van a cég bevételeire a hagyományosan sörfogyasztó nemzeteket képviselő két válogatott, az angol és a német csapat kiesése…
A valósághoz azonban hozzátartozik, hogy a Marketing Week angliai felmérése szerint a megkérdezettek közel 60 százaléka egyetlen hivatalos szponzorát sem tudta megnevezni az Eb nyolc kiemelt támogatója közül. Továbbá jelentős hányaduk összekeverte az Adidast legnagyobb riválisával az észak-amerikai Nike-val.
Az sem tett jót a reklámozók idegeinek, hogy a legtöbbek által a fináléba várt francia vagy angol csapat a negyeddöntők során távozni kényszerült Portugáliából. Az ezekben a nagy csapatokban szereplő kiemelten támogatott sztárok, csapataikkal együtt vesztek el szponzoraik számára. Főleg úgy, hogy az angol, a spanyol, a német, a francia és az olasz válogatott sem jutott a legjobb négy közé. Ami példátlan az Európa-bajnokságok történetében.
Forrás: FigyelőNet, MNO
Napi sudoku















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!