A spamköltségekről készült hazai felmérések adatai a külföldi trendekhez hasonló képet mutatnak. Egy 250 számítógépet használó hazai cégnek minden évben körülbelül 40 millió forintjába kerül a beérkező kéretlen levelek kezelése. A most közzétett levélszemét-kalkulátorral a gazdasági és az informatikai vezetők maguk is megbizonyosodhatnak arról, hogy mennyi kárt okoz cégüknek a spam.
Az IDC kiadványában felhívja a figyelmet, hogy a spamellenes megoldásokat nélkülöző szervezet esetében az e-mail-felhasználók minden egyes nap 10 percnyi időt vesztegetnek el a spam levelek azonosításával, és a felhasználók vagy az informatikai osztály által véletlenül törölt érvényes levelek előkeresésével. Ez egy 5 000 e-mail felhasználóval rendelkező cég számára évi 4,1 millió dollár veszteséget jelent. A számítás pedig azt is figyelembe veszi, hogy az elvesztegetett időnek valószínűleg csak egy része hasznosult volna.
A spam költségei azonban nem merülnek ki a felhasználók által elvesztegetett időben. Az is időveszteséget jelent, hogy az informatikai személyzetnek foglalkoznia kell a kéretlen levelekkel. A levélszemét tárolása további költségeket jelent.
Az IDC számításai kimutatják, hogy a spamellenes megoldások 50 százalékkal csökkentik az e-mail-felhasználók által a kéretlen levelekre elvesztegetett időt, és ezzel évente 738 000 dollárnyi megtakarítást biztosítanak egy 5 000 felhasználóval rendelkező szervezetnél. A megfelelő eszközök bevezetése az informatikai személyzet által eltöltött időt is csökkenti, a termeléskiesés 56 százalékos csökkentése az informatikai személyzet esetében évi 13 000 dollár termelékenységnövekedést jelent személyenként.
PM Orban Reveals Plans for the Christmas Break + Video















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!