Az Eurotunnel jelentése szerint a cég veszteségei az év első felében az ötszörösére növekedtek: 22 millió euróról 119 millió euróra. Az eladások a múlt év első félévéhez képest mintegy 3 százalékkal mérséklődtek, 390 millió euróra a múlt évi 400 millió euróról. Az Eurotunnel részvényei a hír hallatára 8,82 százalékkal, 0,31 euróra csökkentek.
A részvényesek idén április 7-én új vezetést választottak a vállalkozás élére, s az új menedzsment nem vállalta a felelősséget a veszteségekért. Az új vezérigazgató, Jacques Maillot és az ügyvezető igazgató Jean-Luis Raymond nyilatkozatukban kijelentették úgy fogalmaztak: „ezek nem a mi eredményeink”. Azt elismerték, hogy „ahogyan részvényeseink gyanították, az Eurotunnel pénzügyi helyzete kétségbeejtő”.
A vezetők szerint az árképzési és a kereskedelmi politikában bevezetett változások hatása 2005-ben lesz érezhető. Szerintük további intézkedésekre is szükség van, tárgyalásokat kell kezdeniük a vállalkozás állami, magán- és pénzügyi partnereivel.
Az Eurotunnel eddigi működése alatt 9 milliárd adósságot halmozott fel, és a pénzügyi igazgató tájékoztatása szerint aktívan tárgyalnak a kérdésről hitelezőikkel.
Érezhetően, 14 százalékkal csökkent a Csalagúton keresztül szállított autók mennyisége és két százalékkal – 48 százalékra – csökkent a cég részesedése a személyi szállítás piacán. A csökkenést elsősorban a fapados repülőjáratok okozták, de a La-Manche csatornán komppal átkelők száma is növekedett. A teherszállítások területén a Csalagút két százalékos növekedést tudott felmutatni. (euro.hu)
PM Orban Reveals Plans for the Christmas Break + Video















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!