A Bertelsmann média konszern kiadója, a BMG bejelentette, hogy kedvezményes áron, luxus kivitelben is piacra bocsátana bizonyos CD-ket, ezzel is megpróbálva csökkenteni az eladás visszaesését.
Szembesülve a hamisítványok és az internetes letöltések népszerűségével, a német tulajdonú lemezkiadó augusztustól három új CD típust készül piacra dobni.
Az egyszerűbb változat úgy néz majd ki, mint egy kalóz CD, csak a cím lesz a fedelén, ennek ára 9.99 euró. A normál változaton borító és dalszövegek is megtalálhatók, amiért 3 euróval többet kell majd fizetni, a luxus kivitelű CD video klipekket és más kiegészítőket is tartalmaz, ennek ára 17.99 euro. (Ugyanakkor az internetes letöltések ára dalonként 70 penny, vagy 99 eurócent az Apple iTunes-nál.)
Maarten Steinkamp, a cég németországi kereskedelmi igazgatója a Der Spiegelnek adott interjúban elmondta, a cég eladásai egy harmaddal csökkentek 2000-óta. Szerinte az olcsóbb kivitelű CD-kel a cége felveszi a küzdelmet az egyre terjedő hamisítványokkal.
A cégvezető szerint az olcsó verzió épp olyan, mint a házilag másolt CD, amelyet a cég „anti-kalóz CD-nek” neveznek.
Steinkamp elismerte, hogy nem biztos kezdeményezésének sikerében, de szerinte nem jó megoldás a CD-kre cimkéket ragasztani „Ne lopj zenét” felirattal.
„Jobb lenne, ha azt írnánk: Köszönjük, hogy vásárolt tőlünk valamit” – mondta az igazgató
Forrás: Guardian
Felszálltak a NATO-gépek orosz bombázók miatt















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!