Az Egyesült Államok olajtermelése viszont évtizedek óta folyamatosan csökken, jelenleg napi 7,6 millió hordót tesz ki. A fennmaradó részt importból kell fedezni, ezért az amerikai kereslet meghatározó eleme a nemzetközi olajpiacnak.
Az amerikai fogyasztásnak a fele az üzemanyagokra megy el. Ebben már a világfelhasználás 45 százaléka az amerikaiakra esik. Kína és India kereslete növekszik a legnagyobb ütemben, de egy amerikai még így is tizenhatszor annyi olajat használ fel, mint egy kínai. A kiugróan magas üzemanyag felhasználás oka az autók magas száma és a motorok nagy lökettérfogata. Átlagosan minden amerikai családnak 2,2 autója van, amelyek nagy részének hat-, illetve nyolchengeres motorja van.
Az évente eladott mintegy 17 millió autó több mint 50 százaléka nagy- és közepes méretű terepjáró vagy pick-up, illetve túlméretezett „minivan”. Pusztán ez is folyamatosan egyre magasabbra növeli az egy főre eső átlagos benzinfogyasztást a nyolcvanas évek óta. Mindemellett az amerikaiak az ország méretei és a városok elrendezése miatt sokkal hosszabb utakat tesznek meg autóikkal mint az európaiak vagy a japánok.
Az amerikaiak az 50 dollár körüli olajár ellenére is csak egy töredékét fizetik az Európában átlagos üzemanyag árnak. Egy liter normálbenzin úgy 50 centbe kerül, azaz a felét sem éri el az európainak. Az alacsony ár oka az alacsony adóban keresendő, ami literenként úgy öt cent körül van.
Az üzemanyag adó emelése politikai öngyilkosságszámba megy Amerikában és ezért tabu témának számít. Kalifornia viszont Detroit heves ellenállásával szemben is új károsanyag kibocsátási rendelkezéseket készít elő a 2009 utáni szakaszra, amit csak az eladott gépkocsik fogyasztásának drasztikus csökkentésével lehet majd teljesíteni.
Az olyan benzin- és villanymotoros vegyes üzemű hibrid járművek, mint az időközben kultikus rangra szert tett Toyota Prius is, szélsőségesen alacsony benzinfogyasztásuk miatt folyamatosan reflektorfényben szerepelnek.
Az Amerikában egyáltalán nem divatos dízel személygépkocsikat is egyre jobban el lehet már adni. Fogynak a Volkswagen, a Mercedes-Benz dízeles személyautói, valamint a General Motors, a Ford és a Chrysler dízelmotoros nagy pick-up járművei is. Igaz, a piacnak egyelőre csak 0,5 százalékát hasították ki maguknak. A General Motors benzinzabáló szörnyetege, a Hummer értékesítési adatai az idei nyáron érezték meg első alkalommal az emelkedő üzemanyag árakat. (eBroker)

„Másképp kellett volna” – újabb résztvevő kritizálta Magyar Péter meghívását a Női Sikernapra