A GM Daewoo Auto and Techology Company (GM DAT) Ltd. termékeit a legtöbb közép- és kelet-európai országban már eddig is Chevrolet márkanéven forgalmazták, most a globális növekedési stratégia keretében a fennmaradó három országban – Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában is átfestik a Daewoo szalonokat. Nyugat-Európában 2005. január 1-jével vezetik be a márkát – adta hírül az eBroker.
Chris Lacey emlékeztetett arra, hogy a GM 2002-ben alapította meg a dél-koreai Daewoo Motor eszközeinek kivásárlásával a GM DAT céget. Nyugat-Európában 8 társaságot vettek át, Keletközép-Európában azonban új, regionális központot alapítottak a forgalmazásra budapesti székhellyel.
A GM DAT dél-koreai üzemeiben gyártott autókat Európa egyes országaiban, valamint Észak- és Dél-Amerikában, Ázsia és Dél-Afrika piacain Chevrolet néven, míg Keletközép-Európában Daewoo néven forgalmazzák. Mára úgy ítélték meg, hogy ez némi zavart okoz a piacon, ezért a márkanév egységesítése mellett döntöttek. A Chevrolet név mellett szólt az is, hogy a GM-nek nincs százszázalékos tulajdonában a Daewoo márkanév, ezen a néven más termékeket, például elektronikai eszközöket is gyártanak.
Chris Lacey arról számolt be, hogy a Chevrolet márkanév bevezetésének Európában jók a tapasztalatai: az elmúlt két év alatt a márka részesedése gyorsan elhagyta az 1 százalékot, a régióban 2004 utolsó negyedévéig 48 ezer Chevrolet eladása várható.
A GM évente 3,6 millió Chevroletet ad el világszerte, összes eladott gépjárművének egyötödét teszi ki ez a márka. Magyarországra eddig csak magánimportból érkeztek Chevrolet gépkocsik.
Wolf Károly, a GM Hungary igazgatója elmondta: 2002. évi indulásakor a magyarországi új Daewoo márkakereskedői hálózat 33 tagú volt, az idén év végéig 53-ra nő és még további néhány szalonnal gyarapodhat. A márkakereskedők már az új hálózat felállása után az első évben megkétszerezték az eladásokat, 2004-re pedig már 14.980 Daewoo eladása és 7,2 százalékos piaci részesdés a terv a 2003. évi 11 600 darab autó és 5,6 százalékos piaci arány után.
A Daewoo az európai országok közül Magyarországon kiemelt pozícióban van, 2004-ben mintegy 45 százalékkal bővíti eladásait a piac 0,84 százalékos növekedése mellett, az ötödik legkedveltebb autó.
Az igazgató tájékoztatása szerint Chevrolet néven az első teljes évben, 2005-ben az ideihez hasonló, mintegy 15 000 darabos eladásra számítanak, a 7-7,5 százalékos piaci részesedés megtartása mellett.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a márkakereskedések arculatváltását a GM kelet-európai központja finanszírozza.
A Chevrolet márka kis-, kompakt és középosztálybeli modellekkel indul a magyar piacon októberben. Megkezdik az új Lacetti modellcsalád értékesítését. Teljesen új az ötajtós és a kombi modell, az eddigi Daewoo Nubirát pedig Lacetti szedan néven lehet megvásárolni.
A sajtótájékoztatón elhangzott: a garanciafeltételek a Daewoo modelleknél változatlanok, a Daewoo-k javítását, szervizelését az új Chevrolet autókereskedői és szervizhálózat látja el.

Három ember meghalt az M1-es autópályán történt balesetben