Daewoo helyett Chevrolet Magyarországon is

Budapest, (MTI) – A General Motors bevezeti Magyarországon a Chevrolet márkát októberben, egyidejűleg a DM Daewoo Central and Eastern Europe regionális vállalat neve október 1-jével Chevroletre változik – jelentette be Chris Lacey, a GM Europe kelet-és közép-európai főigazgatója.

MNO
2004. 09. 16. 11:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GM Daewoo Auto and Techology Company (GM DAT) Ltd. termékeit a legtöbb közép- és kelet-európai országban már eddig is Chevrolet márkanéven forgalmazták, most a globális növekedési stratégia keretében a fennmaradó három országban – Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában is átfestik a Daewoo szalonokat. Nyugat-Európában 2005. január 1-jével vezetik be a márkát – adta hírül az eBroker.

Chris Lacey emlékeztetett arra, hogy a GM 2002-ben alapította meg a dél-koreai Daewoo Motor eszközeinek kivásárlásával a GM DAT céget. Nyugat-Európában 8 társaságot vettek át, Keletközép-Európában azonban új, regionális központot alapítottak a forgalmazásra budapesti székhellyel.

A GM DAT dél-koreai üzemeiben gyártott autókat Európa egyes országaiban, valamint Észak- és Dél-Amerikában, Ázsia és Dél-Afrika piacain Chevrolet néven, míg Keletközép-Európában Daewoo néven forgalmazzák. Mára úgy ítélték meg, hogy ez némi zavart okoz a piacon, ezért a márkanév egységesítése mellett döntöttek. A Chevrolet név mellett szólt az is, hogy a GM-nek nincs százszázalékos tulajdonában a Daewoo márkanév, ezen a néven más termékeket, például elektronikai eszközöket is gyártanak.

Chris Lacey arról számolt be, hogy a Chevrolet márkanév bevezetésének Európában jók a tapasztalatai: az elmúlt két év alatt a márka részesedése gyorsan elhagyta az 1 százalékot, a régióban 2004 utolsó negyedévéig 48 ezer Chevrolet eladása várható.

A GM évente 3,6 millió Chevroletet ad el világszerte, összes eladott gépjárművének egyötödét teszi ki ez a márka. Magyarországra eddig csak magánimportból érkeztek Chevrolet gépkocsik.

Wolf Károly, a GM Hungary igazgatója elmondta: 2002. évi indulásakor a magyarországi új Daewoo márkakereskedői hálózat 33 tagú volt, az idén év végéig 53-ra nő és még további néhány szalonnal gyarapodhat. A márkakereskedők már az új hálózat felállása után az első évben megkétszerezték az eladásokat, 2004-re pedig már 14.980 Daewoo eladása és 7,2 százalékos piaci részesdés a terv a 2003. évi 11 600 darab autó és 5,6 százalékos piaci arány után.

A Daewoo az európai országok közül Magyarországon kiemelt pozícióban van, 2004-ben mintegy 45 százalékkal bővíti eladásait a piac 0,84 százalékos növekedése mellett, az ötödik legkedveltebb autó.

Az igazgató tájékoztatása szerint Chevrolet néven az első teljes évben, 2005-ben az ideihez hasonló, mintegy 15 000 darabos eladásra számítanak, a 7-7,5 százalékos piaci részesedés megtartása mellett.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a márkakereskedések arculatváltását a GM kelet-európai központja finanszírozza.

A Chevrolet márka kis-, kompakt és középosztálybeli modellekkel indul a magyar piacon októberben. Megkezdik az új Lacetti modellcsalád értékesítését. Teljesen új az ötajtós és a kombi modell, az eddigi Daewoo Nubirát pedig Lacetti szedan néven lehet megvásárolni.

A sajtótájékoztatón elhangzott: a garanciafeltételek a Daewoo modelleknél változatlanok, a Daewoo-k javítását, szervizelését az új Chevrolet autókereskedői és szervizhálózat látja el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.