Egyre több a panasz a posta szolgáltatásaira

Az elmúlt időszakban egyre több panasz érkezett irodáinkba. Gyakori, hogy a háromnapos időn jóval túl érkeznek meg a levelek, ha pedig nem érkeznek meg, elvesznek – mondta a Magyar Rádiónak Szép Gábor, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület sajtóreferense.

MNO
2004. 09. 13. 14:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A postatörvény előírja, hogy a Postának a feladást követő első munkanapon a levélküldemények 80 százalékát kézbesítenie kell, további 17 százalékot pedig legkésőbb a harmadik munkanapon kell kézbesítenie, illetve meg kell próbálnia.

A probléma az, hogy három százalékról ez a törvény nem rendelkezik, vagyis úgynevezett statisztikai garanciára hivatkozva tulajdonképpen a fogyasztó egy szerencsejátéknak a részese lehet: vagy odaér időben az ő levele vagy nem. Amennyiben nem ér oda, a Posta a statisztikai garanciára hivatkozva nem kell, hogy felelősséget vállaljon a késedelmes teljesítésért – hívta fel a figyelmet Szép Gábor. Hozzátette: a helyzeten a jogszabály módosításával lehetne változtatni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.