Az év első felében összesen 104 576 darab új személygépkocsit értékesítettek, három százalékkal többet, mint 2003 első felében.
Az első negyedéves visszaesés egyik oka a regisztrációs adó bevezetése, mely a gépjárművek fogyasztási adóját váltotta fel. Az új adónem februári bevezetése után a lízingcégek, az autókereskedők, a Pénzügyminisztérium és az adóhivatal eltérően értelmezte az adó kivetésének módját. Ez a bizonytalanság mindenképpen hozzájárult a kereslet visszaeséséhez. A helyzet júliusban tisztázódott, amikor a PM és az APEH közös álláspontot alakított ki.
2004 második negyedében a háztartásoknak csupán 1,6%-a (56 ezer háztartás) gondolta úgy, hogy várhatóan egy éven belül új személygépkocsit vásárol. További 3,6% (138 ezer háztartás) tervezte használt autó vásárlását a következő egy évben. A gépkocsit vásárlók 85%-a úgy gondolja, hogy 3 millió forintnál kevesebbet, 14%-a 3-6 millió forint között, 1%-a pedig 9 millió forint feletti összeget költ a gépjármű megvásárlására. A személyautó vásárlását tervezők 44%-a a teljes vételárat egy összegben kívánja kifizetni, míg 41%-a várhatóan részletfizetés mellett dönt. A vásárlók 12%-a akarja a finanszírozást lízing formájában megoldani. A lízingelők aránya az előző negyedévhez viszonyítva jelentősen emelkedett a készpénzes vásárlók terhére.
2004 harmadik negyedévében várhatóan mintegy 53500 új személygépkocsit adnak el. Ez 2003 harmadik negyedévéhez képest 4%-os növekedést jelent, ami jelentősen elmarad a tavalyi átlagos növekedési ütemtől.
Forrás: Tőzsdefórum

Kiderült, milyen idő lesz jövő héten