Olasz Nagydíj: balesete ellenére is indul Baumgartner

Drámai napon van túl Baumgartner Zsolt, aki szombaton délelőtt az Olasz Nagydíj negyedik szabadedzésén vétlen áldozata volt egy rendkívül súlyos balesetnek. Az első magyar Forma 1-es pilótát a mögötte autózó Giorgio Pantano találta telibe 300 km/óra körüli tempóban.

MNO
2004. 09. 11. 15:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Baumgartner Zsoltnak esélye sem volt az ütközés elkerülésére és az irányíthatatlanná vált Jordan autó torpedóként csapódott a Minardiba, amin hatalmas lyukat ütött. Szerencsére mindkét pilóta sértetlenül úszta meg a rendkívül komoly ütközést. Baumgartner Zsolt ezt követően a használhatatlanná vált autója helyett kénytelen volt az eredetileg Brunira beállított tartalékautóba átülni, de ez sem zavarta meg, hiszen a hivatalos időmérésen jobban teljesített, mint olasz csapattársa.

Az időmérés során Zsolt az első féktávon megcsúszott és csak úgy tudott korrigálni, hogy levágta a kanyart. Utólag ezért a manőverért 1 másodperces büntetéssel sújtotta a versenybíróság és így Bruni mögé sorolták.

„Azt kell mondjam, hogy a mai nap folyamán annyi minden történt velem, mint máskor három-négy hétvége alatt. A második szabadedzés első gyors körét megelőzően a célegyenes bejáratánál elmentem Pantano mellett és úgy kezdtem el a gyors körömet, hogy a Jordan mögöttem volt. A célegyenesben, amikor a kanyar előtt belenéztem a tükörbe azt érzékeltem, hogy Pantano autója szokatlan helyzetben van. Miután befordultam már csak egy óriási csattanást és ütődést éreztem. Utólag elemezve a történteket egyértelmű, hogy óriási szerencsém van, hiszen szinte a csodával határos, hogy sérülés nélkül úsztam meg ezt a balesetet. Nagy szerencsém van, hiszen ha Panatano egy kicsivel gyorsabban jön, vagy ha kevesebbszer forog meg, akkor nagyobb lehetett volna a baj. Így is nagyon szerencsétlen volt, hogy ő farral érkezett, hiszen a váltója torpedóként ütött lyukat az autómon pár centire a lábamtól. A mérnökök szerint hihetetlen erő nehezedett az autó és óriási súlyú ütés érte. Miután kiszálltam az autóból a lábamat és a karomat fájlaltam, mert a testemnek ezen a két pontján ért ütés, de délutánra ezek a fájdalmak már enyhültek. A nyakam szerencsére egyáltalán nem fáj, remélem, hogy ez így lesz a holnapi ébredésénél is. Pantanóval nem beszéltem az ütközés óta, és nem is tudom, hogy mi volt az oka annak, hogy elvesztette az uralmát az autó felett. A délutáni időmérésen nem volt könnyű dolgom, hiszen kicsit bennem volt azért ennek a balesetnek az emléke, és a tartalékautót vezetni sem ugyanaz, mint a rám beállított „éles” Minardit” – nyilatkozta az időmérő edzés után Baumgartner Zsolt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.