Sokat költenek távközlésre a magyar családok

Lassan, de biztosan erősödik a távközlési szolgáltatók közötti verseny hazánkban, de a magyar családok még ma is kiugróan sokat költenek telekommunikációra – derült ki a VII. Telecom konferencián.

MNO
2004. 09. 14. 11:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szeptember 9-én a VII. Telecom konferencián ültek össze a hírközlési és telekommunikációs ágazat legfontosabb állami és piaci szereplői, hogy értékeljék az iparág helyzetét 2004 közepén, néhány hónappal az új hírközlési törvény hatályba lépése után. A konferencián kiderült, hogy a piacon lassan, de biztosan erősödik a szolgáltatók közötti verseny. Szó esett a harmadik generációs mobilszolgáltatások bevezetéséről, a mobil-, a vezetékes és az internetpiacról is – adta hírül az sg.hu.

A vezetékes távközlési piac néhány hónapja stagnál, megállt a vonalas előfizetők számának csökkenése. A vezetékes telefonbeszélgetések csökkenése okozta bevételkiesést részben ellensúlyozza az adatforgalom növekedése. A vezetékes telefonálás összköltsége valamelyest csökken, mert a távolsági hívások egyre olcsóbbá válnak.

A piacon még ma is a jelentős piaci erővel szolgáltatók a domináns szereplők, azonban jól fejlődnek a versenytársak is, amelyek az üzleti felhasználók után már a lakossági szegmensben is kínálnak szolgáltatásokat. Ilyen például a Tele2 vagy az internetalapú hangkommunikációt bevezető UPC. Idén a második negyedév végén a vezetékes piacon a Matáv részesedése 79 százalék volt, utána sorrendben az Invitel (12%), a HTCC (5%), az Emitel (2%) és a Monortel (2%) következik.

Augusztus végéig a vezetékes előfizetők közül 38 ezren, a mobilosok közül 21 ezren váltottak szolgáltatót számhordozással. A magyar háztartások jövedelmükhöz képest kiugróan sokat költenek telekommunikációra, ez a GDP növekedésével, a piaci verseny miatti árcsökkenéssel fokozatosan csökkenni fog. A hangszolgáltatásokon belül folyamatosan nő a mobilok részesedése. A vezetékes telefónia jövője az internetalapú hangkommunikáció (VoIP) – mondta Menyhárt Éva, a Matáv Rt. szabályozási igazgatója.

A magyar mobilpiac telítetté vált, növekedése lelassult, a legfrissebb adatok szerint a három mobilszolgáltató (Pannon GSM, T-Mobile, Vodafone) már 8,3 millió mobilelőfizetést tart nyilván. A hazai piacon kiugróan magas a feltöltőkártyás (pre-paid) mobilosok aránya. A piacon harmadikként megjelenő Vodafone határozott, kemény árpolitikával toborzott előfizetőket. A második negyedév végén a T-Mobile részesedése 48 százalék volt, a Pannon GSM-é 34, a Vodafone-é pedig 18 százalék.

Bár az Európai Unió korábbi 15 tagországához viszonyítva alacsony az internetezők aránya (18%), a piac gyorsan bővül, a hozzáférések között igen magas (30 százalék fölötti) a szélessávú elérések száma. A piaci versenynek és a szélessávú technológiák állami támogatásának köszönhetően az árak csökkennek, a piac sokszereplős.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.