A légitársaságok alkalmazkodnak a piaci igényekhez

A légitársaságok igyekeznek jobban megfelelni a piaci igényeknek, ezért szolgáltatásaik és áraik vonzóbb összhangját próbálják megteremteni. A nagymúltú társaságok egyszerre kísérlik meg visszahódítani utasaikat a fapados járatokról, és kiszolgálni a legextrább kényelmi vagy menetidőhöz kapcsolódó igényeket.

MNO
2004. 10. 09. 7:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A piaci igények változását követő társaságok közül a SAS skandináv légitársaság az üzleti utazóknak szóló európai utakra vonatkozó kínálatát újította meg – írja a Napi Gazdaság. Ennek lényege, hogy három csoportra osztotta a repülni vágyókat, s számukra más-más szolgáltatásokat nyújtanak.

Az első új szolgáltatástípus az újraértelmezett „Economy”. Ez az árakra érzékeny utasoknak szól, s lényegében önkiszolgáló utazást jelent – illetve a piacon kínált legalacsonyabb árakkal való versenyzést is egyben. Ételek és italok ezentúl itt nem járnak, a fedélzeten az utasok pénzért vehetik meg azokat.

Az „Economy Flex” szolgáltatás a nevében is utal a rugalmasságra. Ide azoknak érdemes jegyet váltani, akik elsősorban nem az árakra, hanem az időre érzékenyek. Az ilyen utasok a nagyobb rugalmasság keretében jegyeiket könnyebben átírathatják más járatokra, illetve a fizetési feltételek is gyorsabban módosíthatók. Ugyanígy előnyöket élvezhetnek a szolgáltatás igénybevevői a „becsekkolásnál”, az előzetes helyfoglalásnál, s mindezen túl a helyek kiválasztása és az étkezés is kedvezőbben megoldott számukra.

A harmadik kategória a „Business”, amely a régi Business Classra emlékeztet, és azok számára ajánlott, akik a kényelmet szeretik.

A Napi Gazdaság a magyar nemzeti légitársaságtól megtudta, hogy a Malév utasai igénylik a businessosztályt, így a cég – bár korábban voltak ezzel kapcsolatos számítások – nem szüntette meg a kategóriát. A társaság szóvivője elmondta, hogy a magas színvonalú kiszolgálásra inkább a kelet-európai járatokon, például a moszkvain van nagyobb igény, ugyanakkor egyes nyugat-európai útvonalakon kevésbé.

A Malév másik – turista- – osztályán, ahol szintén a napszaknak megfelelően kínálnak szendvicset, hideg vagy meleg ételt, némileg egyszerűsödött az étkezés.

A német Lufthansa három osztályt különböztet meg járatain: Economy Class, Business Class, First Class. A társaság arra törekszik, hogy mindhárom osztályon utazók számára biztosítsák az időben történő indulást, és az érkezést szem előtt tartva szolgálják ki utasaikat. A Business-, valamint az elsőosztályra jegyet váltó utasok azonban nemcsak a fedélzeten részesülnek különleges bánásmódban, hanem már a check-in során gyorsabban juthatnak át az ellenőrzéseken (fast tracking on ground) – tudtuk meg a Napi Gazdaság a cégtől.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.