A piaci igények változását követő társaságok közül a SAS skandináv légitársaság az üzleti utazóknak szóló európai utakra vonatkozó kínálatát újította meg – írja a Napi Gazdaság. Ennek lényege, hogy három csoportra osztotta a repülni vágyókat, s számukra más-más szolgáltatásokat nyújtanak.
Az első új szolgáltatástípus az újraértelmezett „Economy”. Ez az árakra érzékeny utasoknak szól, s lényegében önkiszolgáló utazást jelent – illetve a piacon kínált legalacsonyabb árakkal való versenyzést is egyben. Ételek és italok ezentúl itt nem járnak, a fedélzeten az utasok pénzért vehetik meg azokat.
Az „Economy Flex” szolgáltatás a nevében is utal a rugalmasságra. Ide azoknak érdemes jegyet váltani, akik elsősorban nem az árakra, hanem az időre érzékenyek. Az ilyen utasok a nagyobb rugalmasság keretében jegyeiket könnyebben átírathatják más járatokra, illetve a fizetési feltételek is gyorsabban módosíthatók. Ugyanígy előnyöket élvezhetnek a szolgáltatás igénybevevői a „becsekkolásnál”, az előzetes helyfoglalásnál, s mindezen túl a helyek kiválasztása és az étkezés is kedvezőbben megoldott számukra.
A harmadik kategória a „Business”, amely a régi Business Classra emlékeztet, és azok számára ajánlott, akik a kényelmet szeretik.
A Napi Gazdaság a magyar nemzeti légitársaságtól megtudta, hogy a Malév utasai igénylik a businessosztályt, így a cég – bár korábban voltak ezzel kapcsolatos számítások – nem szüntette meg a kategóriát. A társaság szóvivője elmondta, hogy a magas színvonalú kiszolgálásra inkább a kelet-európai járatokon, például a moszkvain van nagyobb igény, ugyanakkor egyes nyugat-európai útvonalakon kevésbé.
A Malév másik – turista- – osztályán, ahol szintén a napszaknak megfelelően kínálnak szendvicset, hideg vagy meleg ételt, némileg egyszerűsödött az étkezés.
A német Lufthansa három osztályt különböztet meg járatain: Economy Class, Business Class, First Class. A társaság arra törekszik, hogy mindhárom osztályon utazók számára biztosítsák az időben történő indulást, és az érkezést szem előtt tartva szolgálják ki utasaikat. A Business-, valamint az elsőosztályra jegyet váltó utasok azonban nemcsak a fedélzeten részesülnek különleges bánásmódban, hanem már a check-in során gyorsabban juthatnak át az ellenőrzéseken (fast tracking on ground) – tudtuk meg a Napi Gazdaság a cégtől.

Videón, ahogy Magyar Péter emberei elmenekültek az Origo kérdései elől a balhéba fulladó közgyűlésen