Diszkriminálják a külföldi turistákat Szlovákiában

Szlovákiában magasabb árat számítanak fel a külföldi turistáknak a magántulajdonban levő intézményekben, abból kiindulva: aki külföldre utazik, az jómódú. A hatóságok szerint ez súlyosan sérti az ország érdekeit, hiszen a látogatók joggal érzik becsapva magukat.

MNO
2004. 12. 29. 10:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A lengyel lapok beszámolói szerint az uniós csatlakozás sem változtatott azon a szlovákiai gyakorlaton, hogy az árak terén hátrányos megkülönböztetést alkalmaznak a külföldi látogatókkal szemben. A múlt rendszer örökségének folytatása ez, amikor Csehszlovákiában háromféle ár létezett – egy igen alacsony a belföldieknek, egy magasabb a KGST-országokból jövő látogatóknak és egy, az első többszörösét kitevő ár a nyugatiaknak. A rendszerváltás után ez ugyan hivatalosan megszűnt, de a magántulajdonban levő intézmények – a régi megfontolásból kiindulva, hogy aki külföldre utazik, az jómódú – más árat számol fel a hazai, mint a külföldi ügyfeleknek – írja a Napi Gazdaság.

Szlovákia varsói nagykövetsége megerősítette, hogy emiatt számos panasz érkezik a pozsonyi gazdasági minisztériumba és a kereskedelmet felügyelő hatósághoz. Ez a jelenség szerintük is súlyosan sérti az ország érdekeit, hiszen a látogatók joggal érzik becsapva magukat. A kettős árat alkalmazók megsértik a fogyasztóvédelmi és az antidiszkriminációs törvényeket, ennek ellenére az áttörés reményét hozó uniós csatlakozás után sem szűnt meg ez a gyakorlat. Míg a szlovák háromszáz koronát fizet egy színházjegyért, a külfölditől 25 eurót kérnek érte – vagyis több mint háromszoros árat, a 25 euró ugyanis mintegy ezer koronának felel meg. (Napi Gazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.