Kevesen tudnak az ingyen gyermekbiztosítás lehetőségéről

Az ingyenes gyermekbiztosításra vállalkozó biztosítói csoportnak a tavalyi évben fele annyit se kellett kifizetnie a károkra, mint amennyit a költségvetéstől kapott a szolgáltatásért. Ennek oka az általános tájékozatlanság, melynek eloszlatására a biztosítók - jobb híján - önerőből próbálják meg tájékoztatni a fiatalokat, az iskolákat és a szülőket - írja a Napi Gazdaság

MNO
2005. 01. 28. 9:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A statisztikák ugyan azt jelzik, hogy hónapról hónapra egyre nagyobb az ismertsége az ingyenes gyermekbiztosításnak, ám még a 2004. IV. negyedévi 48 százalékos kárhányad is jelentősen elmarad attól a 60 százaléktól, amellyel a kormányzati pályázaton győztes öttagú biztosítói csoport előzetesen kalkulált – nyilatkozta a Napi Gazdaságnak Borókay Ferenc, a Generali–Providencia Biztosító személybiztosítási csoportvezetője.

A Generali, az Aegon Magyarország, az Allianz–Hungária, az OTP–Garancia és az Uniqa által létrehozott együttbiztosítási konzorcium 2006-ig személyenként 220 forintos éves díjért vállalta, hogy balesetbiztosítási fedezetet nyújt Magyarország minden 3–18 éves korú gyermekének. A Központi Statisztikai Hivatal jelentése értelmében az csoport valamivel több mint 400 millió forintot kapott a szolgáltatásért, eközben a kárkifizetések összege alig 150 millió forint körül mozgott.

A biztosítótársaságokhoz összesen 26 ezer kárbejelentés az év során: a legtöbb kárbejelentés és a legmagasabb kárkifizetés Budapesten volt, ahol kis összegű, károkat jelentettek be az ügyfelek. A legkomolyabb balesetek Baranya megyében eshettek, hiszen itt a kárkifizetések aránya csaknem duplája a bejelentett káreseményeknek.

Napi Gazdaság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.