Tenderlázban ég a MÁV

MIután a Központi Közlekedési Felügyelet nem találta megfelelőnek a MÁV személyszállító kocsijainak tisztaságát, a vállalat közbeszerzési eljárás keretében új kocsitisztítókat keres. A vasúttársaságnak azonban a „géppark” újítása is gondot okoz: a kétszer harminc szerelvény beszerzésére kiírt pályázatának eredményét a vesztes cég máris megtámadta.

MNO
2005. 03. 22. 11:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Központi Közlekedési Felügyelet (KKF) idén januárban vizsgálta a MÁV személyszállító vagonjainak állapotát, s arra a következtetésre jutott, hogy az általában szemetes és piszkos járművek sok kívánni valót hagynak maguk után. A vagonok tisztán tartására ezért a vasútvállalat a nyár elején közbeszerzési eljárás keretében keres új takarítókat.

A vagonok tisztán tartására évente kétmillió forintot költő társaság ugyanakkor tisztában van azzal, hogy a több tíz éves, kiszolgált szerelvényeket nem elég csupán kitakarítani és felújítani: új vagonok beszerzésére van szükség. A vérfrissítés érdekében a társaság kétszer harminc szerelvény beszerzésére írt ki pályázatot 130 milliárd forint értékben. A tender során a MÁV – történetében először – a motorvonatok 30 éves üzemeltetésére is ajánlatot kért, így a nyertes nem csupán a vételárat, hanem a karbantartásért, takarításért járó összeget is „megnyerte” 30 évre. Mindezek fényében nem csoda, ha az eredményhirdetést követően – melynek értelmében a Stadler és a Ganz Elektro konzorciuma nyerte el a megbízást – a pályázat vesztese, a kanadai tulajdonú, de németországi részlegével pályázó Bombardier megkérdőjelezi a döntést.

A második helyre szorult pályázó azértl támadja meg a határozatot a Közbeszerzési Döntőbizottságon (KDB), mert szerinte lényegesen olcsóbban szállítanák a MÁV-nak a 30, vagy igény esetén 60 elővárosi villamos motorvonatot, mint a győztesnek hirdetett svájci Stadler. A tender vesztese továbbá azt sem érti, hogy lesz képes a Stadler a drágább gépét olcsóbban karbantartani, mint a Bombardier, amely már létező ,és a MÁV-val közösen tulajdonolt dunakeszi gyárában ápolná a vonatokat.
(Index, Népszabadság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.