60-70 százalékkal növelné a taxitarifákat a főváros

A jelenlegi, kilométerenként maximum 160 forint körüli viteldíj (ami alá is mennek egyes társaságok) helyett egységesen 240 forintos kilométerenkénti fuvardíjat és 300 forintos kiállási díjat fizethetünk, ha a fővárosi közgyűlés rábólint a javaslatra.

MNO
2005. 04. 14. 8:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tegnapi egyeztetés után sem változott a taxitarifa-rendelet javaslata, a 240 forintos viteldíjjal számoló tervezet még áprilisban a Fővárosi Közgyűlés elé kerül – írja a Napi Gazdaság.

A hirtv.hu kiemeli: 60-70 százalékkal is emelkedhetnek a taxitarifák Budapesten, ha a fővárosi közgyűlés elfogadja a fix-fuvardíj bevezetésének tervezetét. A jelenlegi 160 forint körüli kilométerenkénti viteldíj, egységesen 240 forintra nőhet.

A Napi Gazdaság a szakmai egyeztetésről tudósítva közli: a résztvevők közül a versenyhivatal és a gazdasági tárca nem értett egyet a javaslattal, ők továbbra is a piacra bíznák a tarifák alakulását, a fuvarszervező cégek pedig a létszámkorlátozás hiányában nem támogatják a tervezetet.

A fogyasztóvédelem és a taxisszakma – amely nem a fuvarszervezőket, hanem a taxisokat képviseli – támogatja a javaslatot, míg a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége kevesellte a tervezett díjakat, és éjszakai tarifa bevezetését is javasolta – összegezte az egyeztetés eredményeit a Napi Gazdaságnak nyilatkozó Rusznák Imre (MSZP), a közgyűlés kereskedelmi és turisztikai bizottságának elnöke, a tervezet benyújtója. Véleménye szerint a javasolt árakat mostmár a drága üzemanyag is alátámasztja.

A 240 forintos viteldíjjal és 300 forintos kiállási díjjal számoló tervezettel kapcsolatban Dudás Zoltán elmondta: az árak megállapításakor a drosztszámot kellene alapul venni. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara 6. Közlekedési Osztályának elnökségi tagja hozzátette: létszámkorlátozás és az újabb, képzetlen taxisok piacra való beáramlásának megakadályozása nélkül nem lehet orvosolni a budapesti taxispiac problémáit.

A megbeszélésen elhangzott, hogy ha a tervezetet ilyen formában elfogadná a közgyűlés, a Gazdasági Versenyhivatal az Alkotmánybíróságig is elmenne a megsemmistés érdekében. Rusznák tervei szerint a tervezet a jelenlegi formájában még ebben a hónapban a közgyűlés elé kerül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.