Az Erdélyt Nagyvárad–Kolozsvár–Marosvásárhely–Brassó útvonalon átszelő autópálya megépítése az új román kormány hivatalba lépésével vált bizonytalanná, a nemzeti liberális párt már választási kampányában ígéretet tett a versenytárgyalás nélkül vagy gyanús körülmények között kötött szerződések felülvizsgálatára.
Az előző vezetés nemcsak a közbeszerzési eljárás mellőzésével, hanem egy irreálisan magas – közel 2,5 milliárd eurós – költséggel kötötte meg a szerződést az amerikai Bechtellel az észak-erdélyi autópálya megépítésére. Mivel a szerződést nem az uniós normáknak megfelelően köttetett, így az EU sem hajlandó anyagi segítséget adni az építkezéshez, az Európai Fejlesztési Bank pedig csak az Arad–Nagyszeben–Bukarest útvonalon haladó, a IV. páneurópai folyosó részét képező dél-erdélyi autópályát finanszírozná.
A román kormány amerikai bankokkal, köztük az Eximbankkal tárgyalt az észak-erdélyi autópálya finanszírozásáról – nyilatkozott a Reutersnek tegnap Borbély László megbízott közmunkaügyi miniszter. Hozzátette: Bukarest azután döntött amerikai kölcsönök felvétele mellett, hogy a brit Hyder Consulting tanácsadó cég korrektnek ítélte a Bechtellel kötött szerződést. A kormány eredetileg 360 millió eurót szánt az idei költségvetésben az autópálya építésére, a deficitcsökkentő intézkedéseket tartalmazó kiigazítások nyomán azonban a keret várhatóan 100 millióval szűkül majd. A Bechtel tavaly júniusban kezdte építeni a négysávos, 415 kilométeresre tervezett autópályát, melynek befejezése 2012-re várható. (Világgazdaság)
Köd, ónos eső, csúszós utak: barátságtalan arcát mutatja ma az időjárás















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!