A közgyűlés csütörtökön nagy többséggel, jelentős ellenzéki támogatással útjára indította a Budapesti Közlekedési Szövetséget, amelyet már régóta terveztek. A főváros és az agglomeráció közti tömegközlekedés egyszerűbbé és olcsóbbá tételét lehetővé tévő szervezet létrehozása elől elhárultak az akadályok, miután tavaly év végén Demszky Gábor főpolgármester megállapodott Kóka János gazdasági és közlekedési miniszterrel az ügyről.
A közgyűlési döntés révén már szeptembertől egységes lesz a bérlet a BKV, a Volán és a MÁV fővárosban közlekedő járatain. Az új bérlet tíz százalékkal lesz drágább a mostani BKV bérletnél, de mindhárom cég járataira érvényes lesz a közigazgatási határokon belül. Onnantól pedig a környező 180 településre helyközi bérletet, illetve kiegészítő csatlakozó menetjegyet lehet majd váltani.
A döntést megelőző vitában az ellenzék azt firtatta, miért kellett több mint tíz évet várni a szövetség létrejöttére, hangsúlyozva, hogy 2002-ben már egészen közel álltak a megállapodáshoz, mikor is Demszky Gábor hirtelen újabb követelésekkel állt elő. Fideszes képviselők azt firtatták, vajon a pénzügyminiszter is aláírja-e a BKSZ finanszírozására vonatkozó szerződést. Az SZDSZ padsoraiból is elhangzottak a későbbi működés garanciáit hiányoló hozzászólások.
Vajda Pál főpolgármester-helyettes elmondta: főként finanszírozási, de értelmezési nehézségek is késleltették a megállapodást, de bízik abban, hogy 2010-re létrehozható a tarifaközösség. Vajda Pál a továbbiakban 43 milliárdos hitelfelvételhez kérte a közgyűlés támogatását, a kettes metró új szerelvényeinek és a tervezett négyes metró vonatainak közös beszerzéséhez – közölte a Magyar Rádió.

Bikiniszezon előtt: így készüljünk tudatosan a nyárra