Pert indíthat a MÁV-járműtender ügyében a Bombardier

Lehetséges, hogy jogi lépésekkel folytatja a MÁV járműtenderét a kanadai-német Bombardier. A Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) korábban úgy határozott, hogy a cégnek és versenytársának, a svájci Stadler AG-nek újabb árajánlatot kell benyújtania.

MNO
2005. 05. 11. 8:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az összesen hatvan elővárosi motorvonat szállításáért folyó verseny első – azóta a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) által érvénytelenített – eredményhirdetésekor a svájci Stadler AG mögött második helyre rangsorolt Bombardier csak akkor hajlandó ismét tárgyalóasztalhoz ülni, ha az állami vasút biztosítja az esélyegyenlőséget a pályázók számára.

A KD május elején megsemmisítette a 130 milliárd forint értékű motorvonat-tender eredményét. A két pályázónak újabb árajánlatot kell benyújtania, melynek alapján a vasúttársaság június 1-jén hirdeti ki az új eredményt. A MÁV Rt. március 18-án a Stadlert hirdette ki az összesen 60 villamos motorvonat szállítására és karbantartására kiírt, kétfordulós pályázat nyertesének. A második helyen végezett Bombardier ekkor nyújtott be jogorvoslati kérelmet a közbeszerzési döntőbozottsághoz

A Népszabadság értesülése szerint a Bombardier tegnap tíz kérdésből álló levelet juttatott el a MÁV Rt. vezetésének. A cég a többi között a vasúti társaság válaszaitól teszi függővé, hogy folytatja-e a tárgyalásokat a százmilliárd forintot meghaladó összértékű motorvonattenderen, vagy ajánlata újrafogalmazása helyett jogi lépéseket tesz.

Mint arról a lap beszámolt: a MÁV, illetve az elővárosi vonalakra szánt motorvonatok szállítási jogának megszerzéséért versenyben lévő két járműgyártó a múlt pénteken elvben arról állapodott meg, hogy tárgyalásaikat május 11. után folytatják, és május 18-án benyújtják végső árajánlataikat. A Bombardier azonban már a múlt héten egyértelművé tette: német vezetése csak a tárgyalások folytatására kijelölt időpontban, szerdán jelenti be, hogy elfogadja-e a MÁV feltételeit.

Úgy tudjuk: a kanadai tulajdonban lévő német vasúti járműgyártó a többi között arra szeretne választ kapni, a MÁV hajlandó-e tisztázni a verseny értékelésében már korábban kifogásolt elemeket. A motorvonattender folytatása szempontjából azonban ennél is fontosabb lehet, hogy egyelőre nincs válasz arra: a versenyben induló pályázóknak van-e érvényes árajánlatuk, és ha van, ezek felhasználhatók-e az értékelés megismétlésére. Ezeket az ajánlatokat ugyanis egyes értelmezések szerint a KD a tender utolsó szakaszával együtt megsemmisítette. Így nem egyértelmű, hogy az állami vasút milyen menetrend szerint zárhatja le járműtenderét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.