Csütörtöktől közel negyven járat felszállása során a Magyar Honvédség által lőgyakorlat részére fenntartott légtéren halad át. Emellett számos hiba szerepel még a HungaroControl által készített szakmai anyagban, amely alapján holnaptól bevezetik az új légiirányítást – mondta Metes György, a Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezetének (MLSZSZ) elnöke mai sajtótájékoztatóján. A légtérszerkezetet ismertető tájékoztatót – amelyet március 30-án küldtek ki a világ légitársaságai számára – a szakmai hibák miatt májusban már több tucatszor módosította a HungaroControl. A légiforgalmi irányításért felelős szakmai szervezet alapvető keresztezési pontokat, útvonalakat, különböző navigációs pontok közötti távolságok adatait adta meg rosszul, és változtatta meg később.
Az MLSZSZ szerint problémát okozhat az is, hogy tíz közelkörzeti légiirányító helyett csupán hatan látják majd el a feladatukat. A túlterhelt személyzet váltását így nem lehet biztonságosan megoldani, és ezzel nagymértékben veszélyeztetik a repülőgépek mozgását.
Az eljárásokat holnaptól a kiképzés befejezése előtt, az alkalmazásra nem kiképzett személyzettel tervezik érvénybe léptetni. A légiforgalmi irányítók többsége mindössze másfél órás szimulátoros képzésben részesült, a feladatok elvégzéséhez szükséges munkatechnológiát pedig csupán hat nappal a bevezetés előtt kezdték el szétosztani a munkavállalók között.

Orbán Viktor: Isten veled, Mester! – fotó