Amennyiben a parlament még júniusban elfogadja a 2003-ban született metrótörvény módosítását, úgy a négyes metró Etele tér és Baross tér közötti szakaszának elkészülte után azonnal, egy ütemben folytathatnák a vonal Bosnyák térig tartó kiépítését, 10-15 százalékkal csökkentve a költségeket – mondta a főpolgármester, aki bemutatta az első tíz állomás látványtervét. Az új állomásokat és aluljárókat nemcsak az utasforgalom áteresztésére tervezik, hanem úgynevezett közösségi tereket, szolgáltatásokat szeretnének nyújtani az embereknek, s a felszíni fejlesztések növelik az érintett területek értékét.
A 386 milliárd forintos beruházás finanszírozása nem változik, s a költségeket – az Európai Fejlesztési Bank bevonásával – 80 százalékban az állam, 20 százalékban a főváros állja. A metrótörvény módosításával egy időben változhat a vasúttörvény is, amely jogilag rendezi az alagút fölötti ingatlanok helyzetét, az esetleges kártalanításokat, s kiiktatja a folyamatból a beruházást akadályozó civil szervezeteket – reméli a főpolgármester.
A Magyar Nemzet információi szerint az építkezés rendezetlenségét kifogásoló Lakóközösségi Szervezetek Szövetsége a jogerősen elvesztett perek után most felülvizsgálati kérelmet nyújtott be a Legfelsőbb Bírósághoz.
Wintermantel Zsolt (Fidesz– MKDSZ) frakcióvezető-helyettes a Magyar Nemzetnek elmondta: már másfél éve épülhetne a metró, ha a törvények módosításával nem késlekedik a Medgyessy- és a Gyurcsány-kormány. Az ellenzéki politikus szerint az ingatlantulajdonosok jogait biztosítani kell.

Súlyos vonatbaleset Tiszavasváriban, kamionnal ütközött egy szerelvény – videó