Az Orbán-kormány közlekedési minisztere a távirati irodával közölte: a gazdasági minisztérium arra készül, hogy az 1996-ban több mint egyéves szakmai előkészítés után létrehozott 19 megyei közhasznú társasgából álló közútkezelő szervezetet átalakítja, és egy nagy kht.-t hoz létre. Emiatt megszűnhet a megyei igazgatók és főmérnökök állása, és a helyieknek nem lesz beleszólásuk abba, hogy mit kell felújítani, és mire kell fordítani a forrásokat.
Fónagy szerint a közútkezelésben óriási a pénzhiány, hiszen az elvonások miatt tavaly már az idei pénzt is elköltötték. A fideszes politikus közölte: a tervben üzleti szempontok is szerepet játszanak, hiszen Kóka János miniszter „elenderes barátját”, Horváth Lászlót ültette a útgazdálkodási és koordinációs igazgatóság vezetői székébe.
A kormány előterjesztése alapján az útkoordinációs igazgatóságon belül kellene létrehozni egy részvénytársaságot, ami az útfejlesztési célelőirányzatból, az uniós forrásokból, továbbá a benzin adóbevételének egy részéből biztosíthatná a magyar közutak fenntartását. Fónagy véleménye szerint a részvénytársaságot arra találták ki, hogy magántőke vegyen részt benne, és hozzátette: tetten érhető az üzleti szándék a közútkezelési rendszer átalakításában.
(hirado.hu)

Orbán Viktor lerántotta a leplet a baloldal legújabb tervéről – videó