A szokásos kormányzati trükk szerint abból már megint minden csak fordítva igaz: nem gyorsul és nem autópályaként épül az M6-os, az M9-est pedig el sem kezdik – áll a dokumentumban.
Évek óta azt mondják, hogy megépítik az M6-os és az M9-es autópályát, most pedig bejelentették, hogy hozzá sem kezdenek, kivéve a Szekszárd–Bóly–Pécs közötti töredékszakaszt. Azt ígérték, hogy autópálya lesz, most kiderült, hogy sztráda helyett csak a meghatározhatatlan jövőben, valamikor autópályává fejleszthető autóutat építenek. Azt mondta Kóka János, hogy a Dél-Dunántúl elszigeteltségét akarja megszüntetni, ehelyett a Budapestről induló útépítés Dunaújvárosnál megszakad, és innentől közel száz kilométeren keresztül marad a mai, áldatlan állapot. Azt mondták, hogy javítanak a régió közlekedésén, pedig a bejelentett új úton pontosan kétszer messzebbre kerül Pécs Szekszárdtól: a 6-os úton Szekszárdról Pécsre ma még mindenkinek 55 kilométert kell autóznia, a bejelentett új autóúton viszont már százat!
Az itt élő egymillió ember nem érti, hogy miért csapták be őket a szocialisták. Holott 2002-ben azt ígérték, hogy 2006-ig 800 km új autópálya épül az országban. Mára kiderült: mindebből a Dél-Dunántúlra egyetlen egy kilométer sem jut. A becsapott emberek felháborodása napról napra növekszik attól is, hogy a szocialista kormány mindezt még közpénzből kívánja reklámozni.
A ma hatályos törvény (2003. évi CXXVIII. tv.) szerint ugyanis 2007-re valóban el kellene készülnie az M6 Szekszárd–Bóly, illetve a Pécset bekötő szakasznak – azonban nem autópályaként, hanem csak autóútként. A Szekszárd–Dunaújváros szakaszt, valamint az M9-es út régiónkat érintő teljes szakaszát csak előkészíteni kell eddig az időpontig, és szintén nem autópályaként, hanem csupán autóútként. A kormány tegnapi döntésével mindezen semmit sem változtatott. Autópályáról tehát szó nincs, aki mást mond, az hazudik – olvasható a nyilatkozatban.

Csak a személyek változnak a baloldalon, a nemzetárulás állandó