A balesetet megörökítő videofelvétel tanúsága szerint, amikor a MiG–29-esből lángok csaptak fel, szinte mindenki pánikba esett, s a pilótának rádión szóltak a földről a kollégái, hogy kigyulladt az egyik hajtóműve, és azonnal katapultáljon. A pilóta az adott lehetőségek szerint jó teljesített, ám ha végrehajtotta volna a légi üzemeltetési utasításban leírtakat, akkor a nagy értékű gépet is megmenthette volna. Ez a gép ugyanis egyetlen működő hajtóművel is alkalmas arra, hogy biztonságosan leszálljon. Az adott repülési helyzetben a repülőtér közelsége miatt a tűz eloltása után, akár mindkét hajtómű leállítása mellett is végre lehetett volna hajtani a kényszerleszállást.
Egyelőre az is rejtély a hírügynökség szerint, hogy 1993 óta miért nem helyezték üzembe a mai napig azt a MiG–29-es szimulátort, amely egy ládában porosodik a kecskeméti repülőtéren. A berendezés segítségével a pilótákat fel lehet készíteni a tűz eloltására, és rengeteget gyakorolhatták volna a hasonlóan veszélyes kényszerleszállást is. Ennek hiányában viszont a pilóták csak elméletben tudnak felkészülni a veszélyes helyzetek begyakorlására, ami a nemzetközi tapasztalatok alapján nem elégséges. A MiG–29-es pilóták a típus magyarországi megjelenése óta csak egyszer, 1998-ban Szlovákiában kaptak kiképzést szimulátoron. A hírügynökség az esettel kapcsolatban szerette volna megkérdezni a Honvédelmi Minisztérium véleményét is, de ott a vizsgálat befejezéséig még arra az egyszerű kérdésre sem kívántak válaszolni, hogy van-e a MiG–29-esben tűzoltó berendezés.

Iskolai rémálom Szegeden: boxerrel ütötték a nyolcadikos fiút