Hiányosak és megalapozatlanok a MÁV Rt. és a Stadler által 2005. augusztus 15-én aláírt megállapodások. A MÁV állításával szemben több feltétel sem volt adott a motorvonat-szerződések aláírásához – állítja közleményében Dian József, a Bombardier ügyvezető igazgatója.
Véleménye szerint ezt bizonyítja, hogy a gazdasági miniszter érvényességi feltételeket támasztott a szerződés életbelépéséhez, illetve, hogy a vasúttársaság is elismerte: lényeges pontokban nem sikerült megállapodnia a svájci vállalattal – számol be a Menedzsment Fórum.
A Bombardier ügyvezető igazgatója szerint az augusztus 15-én aláírt megállapodás alapján a MÁV lényegesen drágábban szerezne be motorvonatokat a svájci cégtől, mint a versenyből kizárt Bombardier-től. Az ajánlatok összehasonlítása alapján megállapítható: a Stadleré mintegy 8 milliárd forinttal drágább, mint a vasúti járműgyártásban és karbantartásban piacvezető kanadai versenytársáé, teszi hozzá.
Az ügyvezető úgy érvel: ez azért is érthetetlen, mert a MÁV által felállított értékelési szempontrendszer alapján a vasúttársaság minimális, csupán néhány ezreléknyi pontkülönbséget állapított meg a járművek műszaki értékelésekor. Ezekből kiderül, hogy a MÁV – állításaival ellentétben – a Bombardier pályázatának értékelése nélkül meghozott döntésével nem a jobb ajánlatot fogadta el, sem a járművek műszaki tartalmát, sem pedig az árat illetően – fogalmaz Dian.
(Menedzsment Fórum)

Újabb csapás érte a rács mögött ülő Kiss László óbudai polgármestert