A Fidesz parlamenti frakciója szeptemberben ideiglenes bizottság összehívását javasolja a Magyar Államvasutak és magyar vasút jövője érdekében – jelentette ki Fónagy János, a nagyobbik ellenzéki párt képviselője, aki szerint a magyar vasútnak többre van szüksége nagyképű miniszteri kijelentéseknél és tartalmilag üres kormányhatározatoknál. Fónagy szerint a magyar vasút jövője nemcsak pénzügyi, gazdasági probléma, hanem társadalmi kérdés és uniós követelmény is.
Fónagy János kiemelte: az ideiglenes bizottság felállításával a lehető legmagasabb, törvényhozói szintre lehetne emelni a magyar vasút ügyét. A bizottság feladata lenne, hogy őszintén feltárja a vasút jelenlegi helyzetét, hiszen a társaság gazdasági csődje mára reális veszély.
Fónagy kitért arra is, hogy szó van a MÁV jegyzett tőkéjének leértékeléséről, valamint a MÁV használatában lévő, de kincstári vagyonba tartozó vagyonelemek átadásáról is a vasúttársaság tulajdonába, ám a fideszes képviselő véleménye szerint ezek a trükkök nem jelentenek megoldást a vasúttársaság számára. A Fidesz politikusa leszögezte: a vasút működését illetően nem várhatunk érdemi változást a társaság vezetésétől sem, hiszen az elmúlt években történt változtatások ellenére a társaság működése nem lett hatékonyabb. Fónagy János emlékeztetett, hogy a MÁV vezetése egy éve képtelen levezényelni a mozdonytendert, és nem tudja visszafogni az indokolatlan luxuskiadásokat sem.
Az egyik eljárást megszüntették a MÁV tenderén
A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) mai tárgyalásán úgy döntött, megszünteti az eljárást a Közbeszerzések Tanácsának (KbT) öt tagja által a MÁV motorvonattenderrel kapcsolatban benyújtott jogorvoslati beadvány ügyében. Az eljárás megszüntetést a testület azzal indokolta, hogy az indítványozók időközben visszavonták a július 20-án benyújtott jogorvoslati kérelmét, amelyben arra kérték a testületet: vizsgálja felül a MÁV motorvonattender ügyében hozott július 4-i határozatát, amelyben megsemmisítette a tender június 1-jén kihirdetett eredményét. A tárgyalást ma ennek ellenére tartották meg.
Ugyanakkor a vesztes Bombardier jogorvoslati kérlemét, amelyben a cég ismét jogszerűtlennek tartja a MÁV motorvonattenderének augusztus 4-én kihirdetett eredményét, pénteken tárgyalja a KDB.
Emlékezetes: augusztus 15-én a MÁV Rt. a svájci Stadler Bussang AG-vel írt alá szerződést a harminc elővárosi villamos vonat szállításáról és harmincéves karbantartásáról. A szövegbe bekerült egy olyan passzus, amely szerint a szerződés akkor lép csak hatályba, ha a MÁV a finanszírozási szerződést is aláírja az illetékes pénzintézettel, és ha a KDB sem minősíti az eljárást és az azt lezáró döntést jogsértőnek. Ismert: a döntőbizottság eddig a vesztes Bombardier beadványát követően két alkalommal nyilvánította semmisnek a MÁV eredményét.
(Napi Online, privátbankár.hu, fideszfrakcio.hu)

Csak a legokosabbak érnek el 7 pontot ebben a vegyes műveltségi kvízben