A hivatalos iratbetekintésen részt vett Dian József, a Bombardier-MÁV Kft. ügyvezető igazgatója, aki közölte: a dokumentumok alapján megállapítható, hogy a Stadler bankgaranciája júliusban lejárt, és azt a svájci cég 2005. augusztus 1-éig nem hosszabbította meg, így ajánlata megtételkor nem rendelkezett érvényes biztosítékkal.
A közbeszerzési törvény alapján, amennyiben egy pályázó bankgaranciája nem megfelelő, úgy pályázata érvénytelennek minősül – közölte. „Ez a pont a törvényben taxatív módon felsorolt érvénytelenségi indokok között szerepel. A MÁV Rt. az ajánlattételt biztosíték adásához kötötte, és azt ajánlati bankgarancia formájában kellett benyújtani” – áll a közleményben.
- Korábban a MÁV jogászai a helyzetet úgy értelmezték, hogy az nem hivatalos ajánlattétel, hanem adatpontosítás volt, ám a vasúttársaság 2005. július 21-ei közleményében még úgy fogalmazott, hogy „...Ezért a mai napon a vasúttársaság hivatalosan felkérte a pályázókat ajánlattételre, azonos feltételek mellett. Az ajánlatok beadási határideje 2005. augusztus 1-e...” – olvasható a közleményben.
A Stadler nevében nyilatkozó Dunai Zoltán, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója közölte: a Stadler a kiíró által kért időpontokban mindig érvényes bankgaranciát nyújtott be – adta hírül az Info Rádió.

Egy szélsőbaloldali provokátor kerül Gyurcsány helyére