Bonyodalmak a Mahart eladása körül

A Duna Klub Hotel (DKH) Kft. megtámadta a Mahart személyhajózási cégének július végén zárult privatizációját, pedig a cég el sem indult a tenderen. A vevőjelölt állítja: többet adott volna a Mahart Passnave Kft. 51 százalékos tulajdonáért, mint a győztes Európa Rendezvényiroda, amely hírek szerint 700 milliót ajánlott az állami csomagért.

MNO
2005. 08. 22. 6:59
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az állítólag másfél milliárd forintot letétbe helyező svájci befektetőt maga mögött tudó DKH ügyvezető igazgatója szerint a győztes Európa, amely a sikertelenül zárult első körben a Passnave 33 százalékát birtokló Masped Rt.-vel indult, olyan belső információkat szerzett, amelyek a második fordulóban előnyhöz juttatta, miközben ők a legalapvetőbb tájékoztatást sem kapták meg, például a pályázat kiírásának napját, illetve a beadás határidejét sem tudták.

A magánosítási szerződés a hét elején tervezik megkötni, de a 32 felújításra szoruló hajót, valamint a Duna fővárosi kikötőinek 90 százalékát üzemeltető Passnave csak akkor lesz legnagyobb konkurenséé, ha a hajózási társaság többi tulajdonosa nem él elővásárlási jogával, illetve ha a GVH a Duna Klub Hotel beadványa alapján nem talál kivetnivalót a másfél milliárd forintos üzleti értékű vállalkozásként emlegetett személyhajózás eladásában.

A Passnave-nek mindenesetre sürgős lenne az új tulajdonos birtokon belülre kerülése, a cég ugyanis egyre nehezebb helyzetben van: képzett dolgozói sorra pártolnak át más társaságokhoz, mostanra mindössze két olyan kapitánya maradt, aki akár önállóan is útra tud kelni a nemzetközi forgalomban közlekedő szárnyashajókkal, ezért az öt hajóból hármat nyár közepén már nyugdíjas parancsnokok irányítottak.

Forrás: Népszabadság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.