Az állítólag másfél milliárd forintot letétbe helyező svájci befektetőt maga mögött tudó DKH ügyvezető igazgatója szerint a győztes Európa, amely a sikertelenül zárult első körben a Passnave 33 százalékát birtokló Masped Rt.-vel indult, olyan belső információkat szerzett, amelyek a második fordulóban előnyhöz juttatta, miközben ők a legalapvetőbb tájékoztatást sem kapták meg, például a pályázat kiírásának napját, illetve a beadás határidejét sem tudták.
A magánosítási szerződés a hét elején tervezik megkötni, de a 32 felújításra szoruló hajót, valamint a Duna fővárosi kikötőinek 90 százalékát üzemeltető Passnave csak akkor lesz legnagyobb konkurenséé, ha a hajózási társaság többi tulajdonosa nem él elővásárlási jogával, illetve ha a GVH a Duna Klub Hotel beadványa alapján nem talál kivetnivalót a másfél milliárd forintos üzleti értékű vállalkozásként emlegetett személyhajózás eladásában.
A Passnave-nek mindenesetre sürgős lenne az új tulajdonos birtokon belülre kerülése, a cég ugyanis egyre nehezebb helyzetben van: képzett dolgozói sorra pártolnak át más társaságokhoz, mostanra mindössze két olyan kapitánya maradt, aki akár önállóan is útra tud kelni a nemzetközi forgalomban közlekedő szárnyashajókkal, ezért az öt hajóból hármat nyár közepén már nyugdíjas parancsnokok irányítottak.
Forrás: Népszabadság

Kiderült, miért ellenzi teljes erővel Orbán Viktor Ukrajna EU-tagságát