Az elmúlt évek legbotrányosabb pályázati eljárását bonyolítja le a MÁV az elővárosi vonatok beszerzése során – olvasható Manninger Jenő országgyűlési képviselő nyilatkozatában. A többszörösen megsemmisített tender körülményeit ismerve a kormányzatnak már régóta be kellett volna avatkoznia annak érdekében, hogy a közbeszerzési eljárás ne váljon végleg nevetségessé – véli a fideszes politikus.
Hány milliárd elherdálása szükséges még ahhoz, hogy Kóka János végre felismerje: le kell váltania a MÁV szakmailag teljesen alkalmatlan, több tízmillió forintos éves fizetéssel rendelkező vezetését – teszi fel a kérdést Manninger Jenő.
Úgy véli, ha valóban helytálló a MÁV hivatalos közlése, miszerint a jelenlegi nyertes ajánlat negyvenmilliárddal jobb, mint a korábbi, akkor ez is azt jelenti, hogy a vasúttársaság és a közlekedési minisztérium vezetése szakmailag teljesen alkalmatlan, hiszen csak a Közbeszerzési Döntőbizottságon múlott, hogy az egyébként százmilliárd nagyságrendű hitelfelvétellel élő MÁV újabb negyvenmilliárdot veszítsen.
A MÁV vezetésének már csak azért is távoznia kellene a fideszes politikus szerint, mivel a vasúti szakemberek sorozatos elbocsátása következtében egyre több, a nem megfelelő karbantartásból eredő üzemzavar következik be a vasútnál, mint ahogy történt legutóbb a Déli pályaudvarnál is.
Az idén várhatóan legalább 75 milliárd forint lesz a hiány a csőd szélén álló Magyar Államvasutaknál. Az igazi kérdés, hogy miből lehet majd a megrendeléseket kifizetni és a vagyonkiárusítás mekkora kárt okoz a társaságnak – áll a közleményben.
Hétfőn a MÁV és a svájci Stadler megkötötte a 30 plusz 30 elővárosi motorvonat szállításáról szóló szerződést, bár Kóka János gazdasági miniszter állítólag korábban azt javasolta a MÁV-nak, hogy még ne írja alá a megállapodást. Az államvasút a svájciakat harmadszor hirdette ki a közbeszerzés nyerteseként, és a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) ezúttal nem is tiltotta meg az aláírást, noha a vesztes kanadai-német Bombardier ismét hozzá fordult jogorvoslatért. A szerződés ugyanakkor még nem lépett hatályba. A tender kiírása szerint ezzel meg kell várni a vonatok finanszírozására kiírt másik, hónapokkal ezelőtt leállított tender eredményét. Ha a KDB jogsértésnek minősíti a közbeszerzési eljárást, a szerződés nem lép életbe.
(fideszfrakcio.hu, MNO)

Tömeges halpusztulás a Velencei-tónál – már 1800 kiló elhullott halat szállítottak el