Fidesz: Meddig herdálhat a MÁV vezetése?

Az elmúlt évek legbotrányosabb pályázati eljárását bonyolítja le a MÁV az elővárosi vonatok beszerzése során a Fidesz szerint. Úgy vélik: a kormányzatnak már régóta be kellett volna avatkoznia annak érdekében, hogy a közbeszerzési eljárás ne váljon végleg nevetségessé.

MNO
2005. 08. 16. 22:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt évek legbotrányosabb pályázati eljárását bonyolítja le a MÁV az elővárosi vonatok beszerzése során – olvasható Manninger Jenő országgyűlési képviselő nyilatkozatában. A többszörösen megsemmisített tender körülményeit ismerve a kormányzatnak már régóta be kellett volna avatkoznia annak érdekében, hogy a közbeszerzési eljárás ne váljon végleg nevetségessé – véli a fideszes politikus.

Hány milliárd elherdálása szükséges még ahhoz, hogy Kóka János végre felismerje: le kell váltania a MÁV szakmailag teljesen alkalmatlan, több tízmillió forintos éves fizetéssel rendelkező vezetését – teszi fel a kérdést Manninger Jenő.

Úgy véli, ha valóban helytálló a MÁV hivatalos közlése, miszerint a jelenlegi nyertes ajánlat negyvenmilliárddal jobb, mint a korábbi, akkor ez is azt jelenti, hogy a vasúttársaság és a közlekedési minisztérium vezetése szakmailag teljesen alkalmatlan, hiszen csak a Közbeszerzési Döntőbizottságon múlott, hogy az egyébként százmilliárd nagyságrendű hitelfelvétellel élő MÁV újabb negyvenmilliárdot veszítsen.

A MÁV vezetésének már csak azért is távoznia kellene a fideszes politikus szerint, mivel a vasúti szakemberek sorozatos elbocsátása következtében egyre több, a nem megfelelő karbantartásból eredő üzemzavar következik be a vasútnál, mint ahogy történt legutóbb a Déli pályaudvarnál is.

Az idén várhatóan legalább 75 milliárd forint lesz a hiány a csőd szélén álló Magyar Államvasutaknál. Az igazi kérdés, hogy miből lehet majd a megrendeléseket kifizetni és a vagyonkiárusítás mekkora kárt okoz a társaságnak – áll a közleményben.

Hétfőn a MÁV és a svájci Stadler megkötötte a 30 plusz 30 elővárosi motorvonat szállításáról szóló szerződést, bár Kóka János gazdasági miniszter állítólag korábban azt javasolta a MÁV-nak, hogy még ne írja alá a megállapodást. Az államvasút a svájciakat harmadszor hirdette ki a közbeszerzés nyerteseként, és a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) ezúttal nem is tiltotta meg az aláírást, noha a vesztes kanadai-német Bombardier ismét hozzá fordult jogorvoslatért. A szerződés ugyanakkor még nem lépett hatályba. A tender kiírása szerint ezzel meg kell várni a vonatok finanszírozására kiírt másik, hónapokkal ezelőtt leállított tender eredményét. Ha a KDB jogsértésnek minősíti a közbeszerzési eljárást, a szerződés nem lép életbe.

(fideszfrakcio.hu, MNO)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.