Forma-1: Újabb megszorítások V10-eseknél?

A sportot irányító testületet, a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) arra kötelezték, hogy további megszorításokat vezessen be a jövő évben használni kívánt V10-es erőforrásokkal kapcsolatban, miután többen attól félnek, hogy a régi egységek jóval erősebbek lesznek még így is, mint a teljesen új 2006-os V8-asok.

MNO
2005. 08. 23. 18:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A sportot irányító testületet, a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) arra kötelezték, hogy további megszorításokat vezessen be a jövő évben használni kívánt V10-es erőforrásokkal kapcsolatban, miután többen attól félnek, hogy a régi egységek jóval erősebbek lesznek még így is, mint a teljesen új 2006-os V8-asok. Bár a FIA meggyőződése, hogy a régi V10-es motorok használata a jövő évben semmilyen előnyt nem jelent majd a csapatok számára, többen attól tartanak, hogy a jelenlegi korlátozások nem elég nagyok ahhoz, hogy csökkentsék a régi motorok erejét az újakkal szemben.

Jelenleg egyedül a Minardi tervezi, hogy a 2006-os évadban V10-es motorokkal lép majd pályára. Mivel az új V8-as motorok első tesztjei alatt kiderültek, hogy hatalmas vibráció lép fel az erőforrásokban, melyet a 20.000 feletti fordulatszám okoz, nem kizárt, hogy a csapatok inkább a V10-es konstrukciónál maradnak, ha ezt a problémát nem tudják megoldani a téli tesztidőszak alatt. Mindez azok után következhet be, hogy a nagyvállalatok júliusban megegyeztek arról, hogy elkötelezettek maradnak a V8-as motorok iránt a jövő évben.

f1hirek.hu

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.