Augusztus 20-án újabb, majdnem halálos kimenetelű légikatasztrófa történt a magyarországi légtérben a repülő-szakszervezet állítása szerint. A jugoszláv JAT légitársaság B737-es utasszállító repülőgépe és az Air France légitársaság A340-300-as gépe 12 óra 30 perc körül 10300 méteres magasságon függőlegesen 60 méterre megközelítette egymást. A két gép egy irányba repült, és vízszintes elkülönítés gyakorlatilag nem volt köztük – áll a szakszervezet elnöke által aláírt közleményben.
Mint ismeretes, a Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezete az elmúlt hónapokban már többször felhívta a közvélemény és a döntéshozók figyelmét arra, hogy a magyarországi légtér életveszélyessé vált a május 12-én bevezetett új légi KRESZ kidolgozatlansága miatt. Az új légiforgalmi rendszer közvetlenül veszélyezteti a repülőkön utazók életét.
Az új rendszer egyik legnagyobb hátránya – a légiirányító szakszervezet elnöke szerint –, hogy a korábbinál jóval többször keresztezik egymás útját a repülőgépek. Metes György korábban azt állította, hogy a légiirányítók nem is lettek megfelelően kiképezve az új rendszer alkalmazására. Az MLSZSZ szerint korábban az új rendszer bevezetését a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat belső repülésbiztonsági szolgálata is elkapkodottnak, bevezetésre alkalmatlannak találta. Később a HungaroControl az MLSZSZ állításait cáfolta.

Horváth Csaba néha „unalomból” találkozott a zuglói parkolás főnökével, de tagadja a kenőpénz átvételét