Szabályozott kommunikáció

A német távközlési cégek kritikával illetik az Európai Bizottság terveit, miszerint a telefonhívások – illetve a faxok és e-mailek – adatainak a mostaninál jóval hosszabb megőrzését irányozná elő. A magyar szolgáltatók számára viszont a brüsszeli elképzelések megvalósulása sem jelentene szigorítást a jelenlegi hazai szabályokhoz képest.

MNO
2005. 08. 15. 7:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A német panaszok szerint a kiterjesztett kötelezettség óriási költségnövekedést jelentene, ami erősen megterhelné az ágazat vállalatainak gazdálkodását – írja a Világgazdaság. A BDI ipari szövetség, illetve a távközlési ágazat két érdekképviseleti szervezete, a Bitkom és a WATM éles hangú levélben fordult a bizottság illetékes igazgatóságaihoz, valamint az érintett biztosok kabinetfőnökeihez, amelyben elfogadhatatlannak minősítette a közzétett előterjesztést. A szigorított követelmények enyhítését kérve az érintett cégek arra hivatkoznak, hogy az adatok hosszabb ideig való megőrzéséből származó haszonnak arányban kell állnia a vállalatokra háruló többletteherrel, illetve az állampolgári szabadságjogoknak a változtatást kísérő korlátozásával.

A bizottság és a tagállamok kormányai által közösen készített indítvány szerint a jövőben az elektronikus levelek adatait hat hónapig, a telefonkapcsolatokról és az elküldött faxokról szóló információt egy évig kellene megőrizniük a távközlési szolgáltató cégeknek. Az ipar azzal érvel, hogy az ilyen időtartamú adattárolás meghaladja a biztonsági szervek igényeit, ezért hat hónapnál hosszabb időre vonatkozó kötelezettséget semmiképpen nem szabad előírni. A BDI szerint a tagállamok kormányainak a korlátozottabb tárolási időre vonatkozó költségeket is át kellene vállalniuk.

Az elektronikus hírközlésről szóló törvény szerint a szolgáltatók Magyarországon három évig kötelesek megőrizni a törvényben meghatározott előfizetői adatokat, illetve hívásadatokat (pl. hívó és hívott telefonszámok, hívás dátuma stb.), amelyeket egyébként a szolgáltatással kapcsolatos számlázás, illetve a díjak beszedése érdekében kezelhetnek. Ezekből az adatokból azokat, amelyek az adatkezelés céljához szükségesek, kérésre – nemzetbiztonsági, honvédelmi, közbiztonsági, illetve bűnüldözési célból – kötelesek átadni a nemzetbiztonsági szerveknek, nyomozó hatóságoknak, illetve az ügyészségeknek és bíróságoknak.

Forrás: Világgazdaság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.