A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. szeptember 29-i határozatában megállapította, hogy a Pick Szeged Rt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított az általa bonyolított „Pick Hűségprogram” lényeges feltételeinek megváltozásáról való tájékoztatással kapcsolatban.
Az összegyűjtött pontok különböző ajándéktárgyakra, illetve vásárlási utalvánnyá válthatók át. Az egyes tárgyak kapcsán pontosan meghatározásra kerül, hogy hány ponttal szerezhetők meg.
A „Pick Hűségprogram”-ban 2005. január 1-jétől jelentős változások következtek be. Míg 2004 végéig bárki bármilyen mértékű pontot beküldhetett, 2005. január 1-jétől az évente egy fogyasztó által beküldhető pontok száma 7200 pontban került maximalizálásra. Az egyes megszerezhető ajándéktárgyak pontértéke is jelentősen emelkedett.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. szeptember 29-én tartott tárgyalásán megállapította, a Pick Szeged Rt. a „Pick Hűségprogram” lényeges feltételeinek megváltozásáról egyes fogyasztói csoportokat nem tájékoztatott megfelelően, így e fogyasztók nem szereztek tudomást a beküldhető pontok számának korlátozásáról és az ajándéktárgyak pontértékének emelkedéséről.
A jogsértés megállapítása mellett a Versenytanács 5 millió forint bírságot is kiszabott a vállalkozással szemben. A bírság összegének meghatározása során a Versenytanács figyelemmel volt arra, hogy a vállalkozással szemben a 2004. évben két versenyfelügyeleti eljárás is indult fogyasztók megtévesztése miatt.
portfolio.hu
Magyar Péterék az EPP-vel és a baloldallal közösen mentegetik Ursula von der Leyent
