Lekoppintott Fidesz-kampány: a nyeremény kimaradt

Két hónappal a Fidesz konzultációs kérdőívei után az MSZP kampánylevele is landolt a postaládákban. A részletekben van különbség ugyan, a módszer és a hangnem szinte azonos, a cél pedig teljesen az.

MNO
2005. 09. 21. 8:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csalódottan kereshették a milliós nyereményre való utalást az MSZP nemrég kiküldött kampánylevelét olvasók, a szinte teljesen a Fidesz nyár eleji akciójára hajazó küldeményből azonban ez volt az egyetlen, ami kimaradt – írja a Magyar Hírlap.

A többi komponens – a kísérőlevél, a kérdőív és a válaszboríték – darabra megegyezett azzal, amit a jobboldali aktivisták juttattak a postaládákba. A nagyobbik kormánypárt még egy „közös értékeink” nevű anyagot is mellékelt a fentiekhez, a javuló mutatókat összesítő „ráadással” azonban nem lett vastagabb a boríték, a szocialisták ugyanis a kérdőívet szabták soványabbra.

A küldemények közötti tartalmi hasonlóságot ugyanakkor mi sem jelzi jobban, mint hogy a két kérdőív vezérmondatát hallva mintha maga a kormányfő sem ismerte volna fel elsőre, melyik a saját maga által is aláírt verzió a „Tisztelt Honfitársunk. Olyan politikát akarunk, amely végre valóban az életünkről szól. Ehhez szükség van az emberek tapasztalataira” – kezdetű vagy pedig a „Tisztelt állampolgár! Önnek is joga van beleszólni a jövő alakításába.” A döntés azért sem könnyű, mert a két szöveg közül meglepetésre nem az „állampolgár”, hanem a „honfitársunk” – kezdetűt jegyzi az MSZP. Ez pedig többek szerint alkalmas a választók megtévesztésére. Korábban ugyanis mindig a Fidesz operált a nemzetiességet tükröző kulcsszavakkal – írja a lap.

A hasonlóság a kísérőlevelek szövegében is tetten érhető, ami szintén nem véletlen, hiszen azonos a cél: azt sugallni, hogy fontos a választók véleménye. Utóbbi nemcsak gesztusnak jó, de alkalmas az adott erő politikai lépéseinek igazolására is, hiszen később minden intézkedés megerősíthető azzal az érveléssel: ezt tesszük, mert ezt akarták a választók.




Mi mennyi?

Bár a levélkampány költségét sem a Fidesz, sem az MSZP nem árulta el, a két-, illetve hárommillió háztartást elérő akciókra a két párt nagyságrendileg azonos összeget, huszonöt-harminc millió forintot költhetett. A Fidesz igényesebb alapanyagból és kivitelben dolgozott, aktivistái révén megspórolta viszont a postaköltséget. Az MSZP több elemű, de szimplább levélcsomagja kevesebb postaládába, viszont postán jutott el, és megelőlegezte a válaszok kézbesítési terheit is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.