A finn Räikkönen elrontotta az időmérő edzést, rögtön a mért kör elején elfékezte magát, így csak az ötödik helyről vághatott neki a versenynek. Jaques Villeneuve, a Sauber kanadai versenyzője csak a boxból eredhetett a mezőny után, mivel az időmérő edzés után kicseréltek egy alkatrészt az autójában. Montero a Jordannel a felvezető kör után meglátogatta a csapatát a boxban.
A rajt Alonsónak sikerült a legjobban, őt Montoya követte. Räikkönen feljött a negyedik, majd az első kanyarban a harmadik helyre. A hátsóbb sorokban már nem volt ilyen sima a rajt: Tehát már az első körben pályán a biztonsági autó. Több járgány összeütközött – a két Williams összezárt Coulthard előtt –, a skót mellett Pizzonia is kiesett a versenyből.
A biztonsági autó elengedte a mezőnyt, Fisichella megelőzte Michael Schumachert, Montoya pedig Alonsót. Így a harmadik körben Montoya, Alonso, Räikkönen, Fisichella, M. Schumacher volt a sorrend.
Montoya az élen autózva növelte előnyét, a tizedik körben már négy másodperc fölé nőtt a különbség a kolumbiai és az üldözők között, Räikkönen pedig Alonso mögött autózott fél másodperccel.
A 14. körtől Alonso kezdte lerázni Räikkönent, a finn nem tudta tartani a lépést a Renault-val.
A 22. körben Alonso kijött a boxba tankolni, így a 6. helyre esett vissza. Az élen a két McLaren autózott. Egy körrel később Fisichella is meglátogatta a csapatát, ezzel biztossá vált, hogy mindkét Renault több kiállást tervezett a futamra.
A 27. körben Michael Schumacher a boxban előzte meg Fisichellát. A tankolások előtt a német 3 másodperc hátrányvan volt a Renault mögött.
A 29. körben Montoya is vételezett üzemanyagot, a kolumbiai Räikkönen mögé érkezett vissza a második helyre. A finn futott egy leggyorsabb kört, majd a 31. körben ő is kijött tankolni.
A McLaren taktikája bizonyult jobbnak, hiszen a tankolások után Montoya, Räikkönen, Alonso volt a sorrend, Räikkönen közelebb került csapattársához és megelőzte a spanyolt.
34 kör után Montoya, Räikkönen, Alonso, M. Schumacher, Fisichella, Szato autózott az első hat helyen. Alonso 10 másodperc hátrányt szedett össze Räikkönennel szemben, viszont biztosan tartotta a harmadik helyet, mivel Michael Schumacher 14 másodperccel követte a spanyolt.
A 48. körben Alonso ismét meglátogatta a boxot. Fisichella mögé tudott visszajönni az 5. helyre. Két körrel később csapattársa, Fisichella is vételezett némi üzemanyagot, így Alonso a negyedik, Fisichella pedig az ötödik helyen autózott. Az élen Montoya, Räikkönen, Michael Schumacher volt a sorrend.
Az 59. körben Räikkönen is kijött tankolni. Ekkor Montoya, Räikkönen, Alonso, Michael Schumacher, Fisichella, Barrichello volt a sorrend.
A verseny utolsó köreiben a két McLaren visszavett a tempóból, ők megtették a magukét a futamon. Már csak Alonsón múlott, hogy megtartja-e harmadik helyét. A spanyol nem hibázott, így már ezen a futamon világbajnok lett.
A McLaren kettős győzelmet aratott, ez csak a Ferrarinak sikerült az idén, ám az Amerikai Nagydíjon csak hat autó rótta a köröket.
A Brazil Nagydíj végeredménye:
1. Montoya (McLaren-Mercedes)
2. Räikkönen (McLaren-Mercedes)
3. Alonso (Renault)
4. M. Schumacher (Ferrari)
5. Fisichella (Renault)
6. Barrichello (Ferrari)
7. Button (BAR)
8. R. Schumacher (Toyota)
A világbajnokság élmezőnye:
1. Alonso 117 p.
2. Räikkönen 94 p.
3. Montoya 60 p.
4. M. Schumacher 60 p.
A konstuktőrök versenyének állása:
1. McLaren 164 p.
2. Renault 162 p.
3. Ferrari 98 p.
Az a jó, ha egész lényéből árad a zene
