Közbeszerzési pályázatot ír ki az MTV Rt. televíziós nézettségének mérésére, melyen a jelenleg szolgáltató AGB Nielsen mellett várhatóan a Gfk Hungária is elindul – írja a Világgazdaság. Magyarország EU-csatlakozását követően az uniós irányelvek miatt vált szükségessé az MTV számára a pályázat kiírása.
Az AGB-nek az országos kereskedelmi adók és az MTV százmilliós összeget fizetnek a feladatért, a kisebb tematikus csatornáknak több tízmilliós tételt jelent a mérés. A Gfk jelenleg Európa 7 országában végez nézettségmérést, rajtuk kívül azonban több tucatnyi érdeklődő is lehet. Egyébként egy országban sem jellemző több párhuzamos mérés, az adatok így ugyanis teljesen összevethetetlenné válnának.
A lap megkereséseire korábban több kis kábelcsatorna is azt válaszolta, hogy nem közölnek nézettségi adatokat, mivel szerintük az AGB számai jelentősen torzítanak a rovásukra. (Világgazdaság/portfolio.hu)
Közpénzt pazarolt el Ruszin-Szendi Romulusz a luxusvillája megépítésére
