Az autópályák felújítása miatt csökkenhet a szolgáltatás színvonala, az autósok azonban nem kaphatnak kártérítést a fenntartási munkák miatti elterelés okán. Winkler-Virág András, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. szóvivője a Napi Gazdaságnak elmondta: erre azért nincs lehetőség, mert a matrica hatósági áras, így az ÁAK-nak nincs jogi alapja ahhoz, hogy kompenzálja az autósokat, vagy különböző akciókkal olcsóbban értékesítse a vignettákat. Márpedig az autósok ilyen esetben nem a matrica vásárlásakor megfizetett szolgáltatáshoz jutnak hozzá, hiszen a forgalom elterelése miatt megugrik a menetidő, ezáltal drágul az utazás, több üzemanyagot fogyasztanak a járművek, illetve az autók amortizációját is felgyorsítja az araszolgatás – írja a lap.
Jelenleg három helyen (az M1-esen két, az M3-ason egy szakaszon) folyik fenntartási munka a sztrádákon, s emellett 11 csomópont felújítása is szerepelt az ÁAK Rt. idei terveiben, amelyből néhány még nem fejeződött be. A fentieken túl rövidesen garanciális javítást végeznek az M3-as Tisza-hídján, emiatt szeptember 29–30-a és október 2–3-a között félpályás terelésre kell felkészülniük az autósoknak.
Idén egyébként nyolcmilliárd forintot fordít az ÁAK fenntartási munkálatokra, ami a társaság éves büdzséjének egyharmada. Ha még jogi alapja volna is a „kárpótlásnak”, az ÁAK-nak nem állna érdekében, hogy kevesebbet kérjen ilyen esetekben az autósoktól, mivel így kevesebb jutna fenntartására.
Forrás: Napi Gazdaság
Exclusive: We Asked Sergey Lavrov When Russia Plans to Attack Europe
