Amerikában minden ötödik, Európában minden negyedik ember vásárol a neten. Szakértők szerint a tengerentúli vásárlások az amerikai hipermarket-kultúra miatt nem érik el az európai szintet. A legaktívabb online vásárlók Németországban, Ausztriában és Nagy-Britanniában vannak. Ezekben az országokban az internethasználók 95 százaléka már legalább egyszer vásárolt a neten. Az USA-ban ez az arány 85 százalékos. Az európai országokban a válaszadók kétharmada állította, hogy a múlt hónapban is vásárolt online.
Az online vásárlási rangsorban a legkedveltebb termék a könyv és a dvd, amelyek messze magasan megelőznek minden más terméket. Ugyanakkor világszerte általános tendencia, hogy a fiatalok könyvek helyett inkább játékprogramokat és dvd-t vásárolnak a neten. Érdekesség, hogy a top termékek országonként eltérőek. Míg Dél-Koreában és Kínában a könyv a sláger, addig Ausztráliában, Szingapúrban és Malájziában a repülőjegy. Dél-Koreában az online vásárlók egyharmada kozmetikai termékeket vásárol, szemben a világon átlagos 10 százalékkal.
Az európai vásárlók körében a legnépszerűbb fizetési mód a bank-és hitelkártyás átutalás, második helyen a készpénzes utánvétel áll. Kínában éppen fordított a helyzet.
Amíg az internetezők többsége férfi, addig az online vásárlók nemi aránya egyre inkább kiegyensúlyozottá válik. A világ teljes internethasználója közül 80 százalékban férfiak, 74 százalékban nők vásárolnak legalább egyszer a világhálón.
(Forrás: Napi Online)

Csak a legokosabbak érnek el 7 pontot ebben a vegyes műveltségi kvízben