Az ügyfélkör bővítéséhez az egyetlen járható út a finanszírozási feltételek könnyítése – tapasztalhatták meg a hazai lízingpiaci szereplők, kérdés azonban, hogy a szigorúbb ügyfélvizsgálatot az esetleges piacvesztés ellenére is fel merik-e vállalni. Mindenesetre az jelzésértékű, hogy a nullaszázalékos önerő miatt az eszköz fedezeti értéke a futamidő első két évében alatta van az aktuális követelésnek – hangsúlyozta Nagy Péter, az Erste Leasing vezérigazgatója –, és így a hangsúly egyre inkább az ügyfélkockázat kezelésére tevődik át. Hasonlóan nyilatkozott Anderle Ádám, a Lombard Lízing gépjármű-finanszírozási vezérigazgató-helyettese is.
A lízingpiaci verseny egyik következményeként az ügyfélkör „felhígulásával„ szembesülhettek a társaságok, s az anyagi helyzetüket és jövőbeni törlesztőképességüket alábecsülők mellett a minimális vagy az önrész nélküli finanszírozások köré csoportosuló csalásokat elkövetőkkel színesedett a kép. A lízingcégek pedig választhatnak: szigorúbban vizsgálják ügyfeleiket, több adatot kérnek be tőlük, olyanokat, amelyek korábban nem jellemezték ezt a szegmenst, avagy „előremenekülnek”, s az ügyfélszerzés érdekében további áldozatokat hoznak.
A piacvezető CIB Lízingcsoportnál arról számolt be Nagy László, a személy- és kishaszongépjármű-finanszírozási üzletág vezetője, hogy szigorítottak a hitelbírálaton, az ügyfél személyes ellenőrzésén. Az ügyfelektől bekért adatok köre alapvetően nem változott az elmúlt években, hiszen ezt nem tolerálja a piac – mondta Anderle Ádám. A Lombard Lízingnél így inkább a bekért adatok ellenőrzésének módszertana változott, sokkal részletesebben ellenőrzik az ügyfelek által szolgáltatott adatokat – olvasható a Világgazdaságban.
Rengeteg gyanúsítottra csapott le a NAV a fővárosi számlagyár miatt indult nyomozásban
