Mától lép életve a MÁV új, 2006-ra vonatkozó menetrendje, amely leginkább az elővárosi forgalomban hoz változást. A Budapest környéki belső gyűrűben csúcsidőben harmincpercenként közlekednek majd az elővárosi szerelvények, így megvalósul az úgynevezett ütemes jellegű közlekedés.
A MÁV új járatok indít az EuRégiós forgalomban, amelynek révén szinte a teljes határ mentén javul a vasúti összeköttetés, de a szűkös járműpark miatt a belföldi InterCity vonatoknál jelentősebb változást nem tervez a MÁV. A Budapest és Győr, illetve Sopron között közlekedő InterCity-k közül több Bécsig közlekedik majd. A Budapestről Keszthelyre közlekedő Batsányi InterCity az utasok és önkormányzatok kérésére egy órával korábban indul vasárnaptól.
A Budapest–Miskolc vasútvonalon új személyvonat közlekedik Szerencs–Miskolc között a reggeli órákban, míg Miskolcról Füzesabony–Hatvan felé 13.15 és 16.45 között 30 percenként indulnak a vonatok.
A menetrend újdonsága az is, hogy az eddig a Józsefvárosi pályaudvarról induló és oda érkező vonatok a Keleti pályaudvarra és Kőbánya-Kispest állomásra érkeznek, illetve onnan indulnak. Ennek értelmében az eddig a Józsefvárosi pályaudvarról közlekedő nagykátai vonatok végállomása a Keleti pályaudvar, a kunszentmiklósi vonatoké Kőbánya-Kispest lesz.
Vasárnap lép életbe a Volán-társaságok jövő évre vonatkozó menetrendje is. A helyközi és nemzetközi forgalomban nem változik a járatok száma, de a helyi forgalomban a járatszám 6,7 százalékkal emelkedik – közölte a Volán Egyesülés vezérigazgatója. Saslics Elemér hozzátette: az új menetrend kialakításakor egyeztettek a vasúttársasággal is.
(Forrás: Színes Bulvár Lap, mav.hu, fn.hu, MNO)
A Hezbollah újabb háborúval fenyegette meg Izraelt
