Három pályázó – köztük a MÁV – maradt versenyben a szlovák vasúti teherszállító vállalat (ZSSK Cargo) privatizációjára kiírt tenderen – jelentette meg nem nevezett szlovák médiaforrásra hivatkozva az APA. A jelentés szerint a MÁV Zrt. és a Slavia Capital Group A. S. alkotta Carpathian Cargo stratégiai konzorcium 7,6 milliárd szlovák koronát ajánlott a ZSSK Cargo-ért.
Ennél többet, 13,1 milliárd koronát kínált az osztrák Rail Cargo Austria és a szlovák J and T befektető-csoport konzorciuma, valamint a Cargo Central Europe nevű amerikai-brit-szlovák-cseh konzorcium. Az utóbbi ajánlata 12,4 milliárd koronáról szól, de állítólag kész 16,7 milliárd koronáig elmenni.
A tavaly meghirdetett privatizáció első fordulójában tizennégy cég jelezte érdeklődését a szlovák állami vasúti teherszállító cég 100 százalékának megvásárlására. A második fordulóban öt cég adott be kötelező ajánlatot a 2006. január 31-i határidőig, és várhatóan február végén hirdetnek győztest.
Együttműködési megállapodás egymilliárd forint forrásról
Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója és Csizmár Gábor foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter pénteken egy milliárd forint értékű együttműködési megállapodást írt alá. 2005 után 2006-ban is közmunkaprogramok indulnak a vasútvonalak megtisztítására.
A vasúti pályák mentén évente több ezer köbméter szemét halmozódik fel. Ennek összegyűjtése, elszállítása, a vasúti pályák környékének megtisztítása a gyomoktól, gallyazás, árokkarbantartás, a pálya melletti használaton kívüli épületek lebontása stb., mind olyan tevékenységek, amelyek lehetőséget teremtenek tartós munkanélküliek foglalkoztatására.
2006-ban a vasúttal közös programok összértéke eléri az egymilliárdot: a most aláírt megállapodás 500 millió forint MÁV-forrásról és hasonló nagyágú FMM-forrásról szól.
Bernáth Ildikó (Fidesz) szerint álságos, hogy Csizmár Gábor éppen a MÁV-val kapcsolatban fényezi önmaga és kormánya tevékenységét, ahol a hozzájuk közelálló cégvezetés pazarló állami luxusjuttatásaival szemben a dolgozókat a létbizonytalanság, a tömeges elbocsátás, a felesleges privatizáció veszélye fenyegeti.
15 milliárd forint hitel a MÁV-nak
A MÁV 60 millió euró, azaz 15 milliárd forintnyi hitel felvételéről döntött. Kavalecz Imre szóvivő az InfoRádiónak azt mondta: már csak a szerződés aláírása van hátra. A vasúttársaság decemberben már felvett 28 millió eurót az EUROFIMA-tól. A hitelből a járművek felújítását finanszírozza a MÁV Zrt.
A hitelvelfételre azért van lehetőség, mert a magyar vasúttársaság nagyobb részesedést szerez az EUROFIMA, Vasúti Gördülőanyag-finanszírozási európai Rt.-ben. Az együttműködés évi 50-60 millió eurós hitelfelvételt tesz lehetővé.
(Privátbankár, Mfor.hu, inforadio.hu)
Szokatlan keresztnevek hódítanak: így változik a névadási trend