Versenyben a MÁV a szlovák tenderen

A MÁV versenyben maradt a szlovák vasúti teherszállító vállalat privatizációjára kiírt tenderen. Ma együttműködési megállapodást írt alá a társaság elnök-vezérigazgatója és a munkaügyi miniszter, a közös programok összértéke eléri az egymilliárd forintot. A MÁV 15 milliárd forintnyi hitel felvételéről is döntött, melyből a járművek felújítását finanszírozzák.

MNO
2006. 02. 03. 18:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három pályázó – köztük a MÁV – maradt versenyben a szlovák vasúti teherszállító vállalat (ZSSK Cargo) privatizációjára kiírt tenderen – jelentette meg nem nevezett szlovák médiaforrásra hivatkozva az APA. A jelentés szerint a MÁV Zrt. és a Slavia Capital Group A. S. alkotta Carpathian Cargo stratégiai konzorcium 7,6 milliárd szlovák koronát ajánlott a ZSSK Cargo-ért.

Ennél többet, 13,1 milliárd koronát kínált az osztrák Rail Cargo Austria és a szlovák J and T befektető-csoport konzorciuma, valamint a Cargo Central Europe nevű amerikai-brit-szlovák-cseh konzorcium. Az utóbbi ajánlata 12,4 milliárd koronáról szól, de állítólag kész 16,7 milliárd koronáig elmenni.

A tavaly meghirdetett privatizáció első fordulójában tizennégy cég jelezte érdeklődését a szlovák állami vasúti teherszállító cég 100 százalékának megvásárlására. A második fordulóban öt cég adott be kötelező ajánlatot a 2006. január 31-i határidőig, és várhatóan február végén hirdetnek győztest.

Együttműködési megállapodás egymilliárd forint forrásról

Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója és Csizmár Gábor foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter pénteken egy milliárd forint értékű együttműködési megállapodást írt alá. 2005 után 2006-ban is közmunkaprogramok indulnak a vasútvonalak megtisztítására.

A vasúti pályák mentén évente több ezer köbméter szemét halmozódik fel. Ennek összegyűjtése, elszállítása, a vasúti pályák környékének megtisztítása a gyomoktól, gallyazás, árokkarbantartás, a pálya melletti használaton kívüli épületek lebontása stb., mind olyan tevékenységek, amelyek lehetőséget teremtenek tartós munkanélküliek foglalkoztatására.

2006-ban a vasúttal közös programok összértéke eléri az egymilliárdot: a most aláírt megállapodás 500 millió forint MÁV-forrásról és hasonló nagyágú FMM-forrásról szól.

Bernáth Ildikó (Fidesz) szerint álságos, hogy Csizmár Gábor éppen a MÁV-val kapcsolatban fényezi önmaga és kormánya tevékenységét, ahol a hozzájuk közelálló cégvezetés pazarló állami luxusjuttatásaival szemben a dolgozókat a létbizonytalanság, a tömeges elbocsátás, a felesleges privatizáció veszélye fenyegeti.

15 milliárd forint hitel a MÁV-nak

A MÁV 60 millió euró, azaz 15 milliárd forintnyi hitel felvételéről döntött. Kavalecz Imre szóvivő az InfoRádiónak azt mondta: már csak a szerződés aláírása van hátra. A vasúttársaság decemberben már felvett 28 millió eurót az EUROFIMA-tól. A hitelből a járművek felújítását finanszírozza a MÁV Zrt.

A hitelvelfételre azért van lehetőség, mert a magyar vasúttársaság nagyobb részesedést szerez az EUROFIMA, Vasúti Gördülőanyag-finanszírozási európai Rt.-ben. Az együttműködés évi 50-60 millió eurós hitelfelvételt tesz lehetővé.

(Privátbankár, Mfor.hu, inforadio.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.