Az első az M7 autópálya esztereregnyei mérnöksége miatt indult. Az előzményekhez tartozik, hogy az NA Zrt. még 2004 júniusában szerződést kötött a Metróber Kft.– Óbuda-Újlak Rt. konzorciummal az M7 autópálya Balatonkeresztúr–Becsehely közötti szakasza tervezési-kivitelezési munkáinak mérnöki felügyeletére. Időközben kiderült, hogy az említett helyen autópálya-mérnökséget kell építeni, és miután a közbeszerzési törvény az előre nem látott kiegészítő beruházásokra megengedi a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást, e szerint folytatták le a közbeszerzést.
A döntőbizottság viszont úgy vélte, hogy a mérnökségi telep megépítése már az első szerződés megkötésekor is nyilvánvaló volt, hiszen az autópályákon 60 kilométerenként kötelező ilyet létrehozni.
Ugyanez a történet játszódott le az Ordacsehi–Balatonkeresztúr közötti szakaszon a fonyódi mérnökséggel kapcsolatosan. Ott a mérnöki felügyeletre eredetileg az Utiber Kft.-vel kötött szerződést az NA Zrt., amit most kiterjesztett a mérnökség építésére is. A döntőbizottság mindkét ügyben 1-1 millió forintra bírságolta az NA Zrt.-t, de a másodszor megkötött szerződéseket érintetlenül hagyta.
(privatbankar.hu)
Több helyen is tüntettek Magyar Péter ellen a felháborodott nyugdíjasok