Szabálytalan közbeszerzés a Nemzeti Autópálya Zrt.-nél

Kétszer egymillió forintra bírságolta a Közbeszerzési Döntőbizottság a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt.-t, miután szabálytalanul folytatott le hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást két autópálya-mérnökségre.

MNO
2006. 05. 11. 15:38
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az első az M7 autópálya esztereregnyei mérnöksége miatt indult. Az előzményekhez tartozik, hogy az NA Zrt. még 2004 júniusában szerződést kötött a Metróber Kft.– Óbuda-Újlak Rt. konzorciummal az M7 autópálya Balatonkeresztúr–Becsehely közötti szakasza tervezési-kivitelezési munkáinak mérnöki felügyeletére. Időközben kiderült, hogy az említett helyen autópálya-mérnökséget kell építeni, és miután a közbeszerzési törvény az előre nem látott kiegészítő beruházásokra megengedi a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást, e szerint folytatták le a közbeszerzést.

A döntőbizottság viszont úgy vélte, hogy a mérnökségi telep megépítése már az első szerződés megkötésekor is nyilvánvaló volt, hiszen az autópályákon 60 kilométerenként kötelező ilyet létrehozni.

Ugyanez a történet játszódott le az Ordacsehi–Balatonkeresztúr közötti szakaszon a fonyódi mérnökséggel kapcsolatosan. Ott a mérnöki felügyeletre eredetileg az Utiber Kft.-vel kötött szerződést az NA Zrt., amit most kiterjesztett a mérnökség építésére is. A döntőbizottság mindkét ügyben 1-1 millió forintra bírságolta az NA Zrt.-t, de a másodszor megkötött szerződéseket érintetlenül hagyta.
(privatbankar.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.